Så var denna helgen snart slut...

Ska alldeles strax gå och lägga mej, klockan är bara strax efter nio, men jag är supertrött. Har varit det hela dagen.
Tobbe har redan krypit ner, men jag ska ut med Dumle en sista gång innan det är dags att sova.
.
Sov länge idag, vi åkte ut hela familjen till stallet lagom till 12.30, lunchade flickorna i blåsten och jag fixade mockning och foder. Man kan inte tro att det är den 27 november och mindre än en månad kvar till jul när man tittar ut och fortfarande ser gröna fält och plusgrader på upp till +10. Fast jag klagar inte, jag vill inte ha en massa snö, men det får gärna låta bli att blåsa och regna... Då vore jag nöjd!
Väl hemma igen började jag julpynta lite, så nu står ljusstakar uppe och lite annat sitter uppe. Jag vill helst inte ha en himla massa glitter och bröte överallt, lagom är bäst! Men vi ska absolut ha julgran iår, även om det blir en plastis. Katten är ju heltokig i riktiga julgranar, han anfaller dem, blir väl helt galen av lukten!
Dumle drog naturligtvis sin del av lasset till stacken och hjälpte mer än gärna till att genomsöka hela lådan med julpynt och hann väl nästan strimla ett par girlanger...
.
Tobbe lagade vitlökskyckling och ris till lunch och nu ikväll gottade vi oss med våfflor, vi har haft en riktig frossarhelg.
Dumle har varit på goshumör hela helgen och har verkligen visat att han har tyckt att det har varit underbart att ha både husse och matte hemma samtidigt hela helgen.
.
.
Mina grabbar...<3
.
Imorgon ringer klockan tidigt, ska åka med Tobbe ut då jag har utsläppet i stallet. Har inte bestämt vad jag ska göra med Lucky än, det beror på vädret. Sen blir det jobb mellan 15.30-22.30. Samma på tisdag. Ledig ons-fre, lördag 15.30-21.30 och söndag 15.30-22.30. Ska också åka ner till Stamseryd/Ängaskog och massera lite hästar + Sessan uppe i Luckys stall.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0