Måndags kväll...

Klockan ringde 8, låg kvar till strax innan nio. Masade mej upp och satte mej framför datorn en liten stund innan jag gick ut med Dumle och knatade sedan iväg till stallet. Kan säga att vägen dit var motig idag, signalerna mellan hjärnan och musklerna tog väl cirka 2,5 minuter att komma fram. Vägen till stallet kändes som 10 mil...
.
Väl framme mockade jag och fixade allt käk, tog sedan in bägge tjejerna och motionerade Lucky, skrittade fram på gräsvägen och tränade sedan lite på fältet utanför stallet. Hon gick fint, men var ganska pigg, trav visste hon inte vad det var, galopp är verkligen hennes gångart. Hon var riktigt svett när vi var färdiga, borde egentligen klippa henne lite snart, men jag vill ju vänta så länge som möjligt så hon kan gå utan täcke så mycket som möjligt. Men nu ska det ju bli kallare säger dom som påstår sej veta så då måste hon ju ha täcke ialla fall.
.
Pysslade om och släppte ut dem och lunchade. Sen traskade jag hemåt igen. Laddade ett avsnitt av Secret Circle som jag naturligtvis somnade till, vaknade efter halva, tappade upp ett bad och slumrade nästan till där också.
Sen vad det dags för jobbet, började inte förrens 16.30 och Tobbe slutade 15.30, så han var gullig och bara vände när han kom hem och skjutsade upp mej så jag slapp gå.
.
Det har varit en otroligt lugn dag på jobbet, men det var kanske inte helt fel idag, jag fick ju bara jämte för att lära mej inför kvällspasset/stängningen imorgon. Och sen hann vi preppa ordentligt inför morgondagen.
.
Nu tänkte jag ta nåt litet att äta och sedan krypa ner i sängen med min bok och läsa nåt kapitel innan det är dags att sova. Ska upp tidigt imorgon, gå ut till stallet och släppa ut hästarna. Sen har jag en läkartid 14.15 och jag börjar jobba 15.30...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0