Måndag 31/10-2011

Dagen började ganska slött här hemma. Grejade med en del saker på internet och kikade lite på tv. Kl 12 gjorde jag mej iordning för att gå till stallet. Eftersom Dumle mer eller mindre höll på att krypa ut skinnet när jag sa att jag skulle till stallet fick han följa med. Han hade väl en massa lagrad energi från förra veckan då han fick ta det lite lugnare, stackaren hade förmodligen växtvärk eller kände sej lite däven av nån annan anledning hela veckan.
.
Lunchade flickorna det första jag gjorde och gick sedan över till att mocka och fixa i stallet. När det var färdigt och tjejerna fortfarande inte ätit klart (helt otroligt att jag lyckats hitta en shettis som äter lika sakta som Lucky...=P) tog jag och busade en stund med Dumle istället. Tränade lite lydnad och lekte kurragömma bakom hösilagebalarna, hans favorit.
.
Sen tog jag in Lilla G och Lucky, borstade av Lilla G och gjorde sedan iordning Lucky för en ridtur, den första på lite över tre veckor. Kändes underbart, även om sadeln kändes en smula ovan. Lucky var tokglad och ville helst springa hela vägen hem när vi vände, men eftersom jag planerat en skrittrunda fick hon hålla sej lugn. Dock kunde inte ens jag motstå en kort galopp, det är svårt på denna underbara häst...<3
.
När jag var klar släppte jag ut mina svarta skönheter igen, Tobbe kom och plockade upp mej och Dumle strax därefter när han kom från jobbet.
.
Min buseschäfer...<3

.
.
.
.
Kram Sofia!

Kommentarer
Postat av: sofia falltorp

åh vilka underbara bilder! han är så söt dumle!

2011-11-02 @ 12:01:26
URL: http://minatavlor.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0