Måndag 21/11-2011

Tog oss en liten sovmorgon, myste framför tvn och städade av hela lägenheten. Tobbe brottades med en taklampa i vardagsrummet, fattar inte varför de ska göra skuvar som mer skulle vara lämpade för en barbie-docka är för normala människohänder. Men till slut segrade mänskligheten över lampan och nu sitter den på plats som den ska.
.
Tobbe skjutsade ut mej till stallet ca kl 13.00. Mockade och fixade iordning, tog sedan in Lucky och gjorde henne iordning, longerade henne i ca 40 min (inkl fram- och avskrittning). Hon jobbar på så himla fint, helt underbart att se henne gå "fritt" på lina i perfekt låg form i lugn, taktfast galopp. Hon börjar bli stark igen den lilla svarta skönheten.
Jag är så glad att jag klippte henne, hon svettas i princip ingenting nu. Endast lite vid bakre kanten av sadelgjorden och lite under sadeln när man rider.
.
När jag var klar med Lucky släppte jag ut henne i hagen igen, tog in Lilla G och pysslade om henne. Ska bli spännande att se vad hon säger när hovis kommer imorgon och ska verka henne. Första gången här hemma hos mej.
Det fick blien promenad på ca 20-25 min ute på grus och asfaltsvägen för henne. Miljöträna lite, det kom en cykel som var väldigt spännande att kika på. När den kommit förbi oss ville hon efter och undersöka, bus-ponnyn!
.
Tog in hästarna i den andra hagen 18.00, mina fick vara kvar ute ett par timmar till. Så de fick lite kvällsmats-hösilage ute istället.
.
Buseponnyn på promenad...

.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0