Lördag kväll!

Väntar på att veckans avsnitt av Vampire Diaries ska ladda en bit så man slipper vänta på att det ska ladda medans man tittar... Funderar på att hämta lite av godiset vi köpte på Willys tidigare ikväll. Kan meddela att det nyöppnade butiken i Mjölby var jättefräsch och kommer besökas igen. Tidigare har vi ju åkt till CityGross i Mantorp, det har känts lite för långt, så Mjölby och Willys blir perfekt.
.
Har ju slarvat lite med uppdateringarna nu under veckoslutet, i torsdags blev det som planerat en sväng på Lucky runt Öninge, fick en jättemysig ridtur med både trav och en del galopp, hon verkade uppskatta att få blåsa ur sej lite på skogsvägarna med matte på ryggen. Både jag och hästen var trötta och väldigt nöjda när vi kom tillbaka till stallet igen. Kl 16.00 kom Tobbe och hämtade mej, han släppte med hos Monica och Emma i Stameryd. Efter att ha masserat Lisen och Acke + en liten fikapaus var det dags att åka hem. Tobbe hade varit i Jönköping och besiktat bilen och handlat. Den fick igenom med blankt papper förresten... Men vad kan man annars vänta sej av en Saab...;)
.
I fredags gick jag ut till stallet på morgonen, tog Dumle med mej så han skulle få sin promenad... Släppte ut de fyra som går i hagen bakom stallet och lät mina vara inne. Masserade Lucky och pysslade om Lilla G, när hon blir tillräckligt gammal ska även hon få testa på massage, men jag gillar inte att massera för unga hästar när de fortfarande växer så hon får vänta lite till. Mockade och fixade käk till dem. Klockan 9.00 kom Tobbe ut och hämtade mej så jag skulle slippa stressa innan jobbet. Hem och duschade och knatade iväg till jobbet 10.15, började jobba 11.00. Slutade strax innan åtta och var hemma strax innan halv nio. Sjönk ner i ett varmt bad och kröp sedan ner i soffan framför tvn där jag somnade som en klubbad säl.
.
Idag åkte jag med Tobbe ut till stallet på morgonen, fick hjälp av Jessica att släppa ut pållarna. De var lite sura på mej för att jag var lite sen (hästarna alltså), jag brukar släppa ut dem kl 7, men idag blev klockan närmare halv åtta. Konstigt att de är så duktiga på att känna av sådant. För de var mycket mer ivriga att komma ut idag än annars. Mockade och fixade iordning. Upptäckte att det tar dubbelt så lång tid för tjejerna att käka upp sina 4 kilo de får tillsammans i hagen när de får det i hönäten, det är ju skitbra. Precis det resultatet jag ville uppnå, att det förlänger ättiden det visste jag, men inte att det förlänger det till det dubbla...=)
.
Tog in Lucky och lämnade Lilla G i hagen (dags att ta tag i hennes "lämna-ensam-i-hagen" träning på nytt). Hon gnäggade och sprang lite, men lugnade sej snabbt. Gick en promenad på 35-40 min med en fortfarande morgontrött Lucky... Lilla G blev superglad när hon kom tillbaka ut till henne igen. Sen passade jag på att mocka lite i hagen och skrubba rent deras vattenbalja. Jag hade jättebra hjälp (eller ska jag säga stjälp) av två svarta damer som ville se varenda liten sak jag gjorde under tiden jag rengjorde och fyllde på nytt vatten.
.
När jag kommit hem och lagom satt mej för att vila ringer Tobbe, upp till Dinners för att jobba ett par timmar. Så jag började 15 och avlöste Tobbe.
.
Nu är det dags för Vampire, och sedan sängen...!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0