Låååång sovmorgon idag...

Så har vi avverkat ännu en ledig dag. Imorgon är det dags att återgå till jobbet igen. Jobbar lördag, söndag, måndag och tisdag. Sen blir det ett par lediga dagar igen.
.
Det förutspås en djävul-helg på jobbet med en massa folk, då framförallt på söndag. Vi får väl se hur det blir. Jag gillar att ha mycket att göra, men det är ju bra om man hinner med att förbereda emellan också.
.
Idag sov jag alldeles för länge, vaknade 10.30, fast det var skönt också. Sova sålänge man vill... Satte mej framför datorn en liten sväng och gick sedan 11.30 ut med Dumle på en promenad. Gick förbi Kennelklubben och ut i skogen, följde en vandringsled och kom till slut ut på Tranåsvägen och följde sedan den hem. När vi klev innanför dörren här hemma visade klockan 13.05, så det blev en rätt bra promenad.
.
Vilade en liten stund och lät skorna torka, sedan var det dags att gå ut till stallet. Mockade hos Lilla G och plockade in tjejerna, fick sällskap av Ullis på Sessan. Lucky var skitglad för sällskapet och taggade till och med till lite när vi galopperade. Min lilla prinsessa skötte sej som vanligt och gick som en klocka. Men jäklar vad dimmigt det var hela ridturen, vi såg MAX 25 meter framför oss om ens det. Vi var ute nästan 1.5 h och när vi kom tillbaka mockade jag färdigt hos Lucky. De fick stå inne sen och de andra fick komma in. Vädret var så ruggigt att det var inge kul för dem att va ute. Ullis var så snäll att hon skjutsade hem mej, det var jag väldigt tacksam för... Fy sjutton för att gå hem i mörktet och dimman. Hade jag nog gått vilse eller nå...
.
Sprang ut med Dumle så fort jag kommit hem och la mej sedan i ett varmt bad. Hade tänkt ta ett snabbisbad, men fastnade i boken och låg i över en timma. Kan lova att vattnet var ganska kyligt sedan...Isch!
.
Vi fulade oss lite och gick ner till affären och köpte lite gottigt tills ikväll, men det är ju ändå fredag. Men jag trodde Tobbe skulle dö på vägen, aldrig hört nån klaga så mycket för att han fick gå typ 400 meter eller så. Han har gått och blivit lat min käre sambo, vill ta bilen till Ica... Tssss...<3
.
Blir stallet till 10 imorgon, de ska slakta på morgonen runt åtta och det slipper jag helst att se, jag hoppas de är klara när jag kommer ut. Vete fasen om det blir nån julskinka iår, kommer bara se de där söta smågrisarna framför mej...
.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0