Hört på jobbet...

Det fetmarkerade är jag och det andra är kunden
.
-Vad är det för lax?
- Det är varmrökt pepparlax, den serveras kall.
- Får jag se på den?
(jag drar ut lådan för att visa)
- Oh, nej... den vill jag inte ha, den är ju kall...
.
-Hej, jag vill ha en schnitzel...
- Ja men då har du tur, vi har en precis färdig!
(jag tar fram tallrik, lägger på sallad, tomat, citron och salsa och slevar upp den stekta potatisen medans kunden noga följer med i allt jag gör, när jag ska lägga på Schnitzeln)
-Skulle jag kunna få sån potatis istället (pekar på gratängen)
(fick väl ett mindre utbrott i huvudet på den här kunden och hade velat säga många fula ord, men serviceminded som man är byter jag helt enkelt tallrik och ger kunden det den vill ha)
.
- Hej, har du wienersnitzel?
-Nej, tyvärr inte, men jag har vanlig fläskschnitzel.
- Oj då, hur ser den ut?
(jag tar upp och visar varpå kunden suckar och kliar sej i huvudet.)
-Ja men, nej.. oj vad svårt... Men då tar jag wienersnitzel!
(och sen går kunden)
.
-Jag vill ha såna där små runda potatisar (pekar på stekpotatisen) och skinka!
-Skinka har vi inte på menyn, du måste mena den bakade potatisen med skinkröra.
-Men jag är helt säker på att det stod skinka!
-Tyvärr, den enda skinka vi har är i skinkröran till den bakade potatisen. Vill ni ha en sådan?
- Ja tack, lite skinka och runda potatis tack.
(jag kompromissar och ger kunden stekta potatis och skinkröra, kunden ser inte jättenöjd ut, men det var ju det han frågade efter)
.
-Potatisgratäng och skinka tack!
-Tyvärr, den enda skinkan vi har är i skinkröran till den bakade potatisen.
- Men vad är det där då? (pekar på ytterfilen)
-Det är ytterfile, helstekt kotlettrad.
- Jamen då tar vi en sån, men inte så mycket skinka. Det räcker med 1 bit.
.
-En hamburgare tack!
- Tyvärr har vi inte det på menyn ikväll (20 mil lång kö bakom personen, annars kanske jag hade kunnat fixa)
- Men jag vill ju ha hamburgare, finns det nåt liknande?
- Det skulle väl vara blandfärsbiffarna med getost då. Men de är inte särskilt lika.
- Men kan du inte lägga en sån mellan hamburgerbrön och med pommes till?
(eftersom jag vid det här laget började se att folk i kön skruvade på sej och började stampa otåligt svarade jag ganska kort)
- Nej tyvärr, det är det som står på menyn du har att välja på.
- Meny? Vart fanns det?
- Vid grindarna som du gick innan du tog brickan.
(kunden pinnar iväg)
.
Som ni ser har jag haft en rolig dag, detta var bara ett litet, litet urval av alla de kunder som varit inne och stimmat runt på Dinners idag. Jag tror aldrig jag fått så mycket konstiga frågor.
.
Fast inget slår pensionären som beställde kyckling, fick sin mat, kommer tillbaka 15 min senare men en nästan helt uppäten portion och säger mycket argt att han inte har fått nån kyckling, men en ganska lång kö känner jag att det inte är lönt att ta den disskussionen och  ger honom en till kyckling. Både Tobbe och jag är helt säkra på att han fick en kyckling då vi båda kommer ihåg det paret då de redan vid beställningen var ganska krångliga (båda ville ha kyckling från botten av formen). Jag skulle aldrig komma mej för att göra en sån grej, snacka om att inte skämmas för nåt!
.
Kram Fia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0