1 November

Så var vi då inne i en vintermånad igen, fast någon vinter har vi inte sett röken av än. Det fortsätter att hålla sej på plussidan runt 10 grader. Jag klagar absolut inte, även om jag blir besviken om vi inte får nån snö till jul. Jag har inget emot snön alls, tvärtom, jag älskar snö. Men det är den där förbenade kylan som jag inte står ut med. Varenda led värker och man vågar knappt andas i rädsla för att lungorna ska frysa till is. Får vi en sån kall vinter iår igen ska jag sy in värmeslingor i kläderna och allvarligt fundera på att flytta till bahamas.
.
Denna dag började tidigt, var i stallet 7 och släppte ut 6 morgonpigga hästar. Sessan och jag har fortfarande lite olika åsikter om hurvida hon ska ha täcke på sej eller inte. Jag lägger på det och hon drar av det lika snabbt igen. Tokhäst! Men är jag tillräckligt snabb hinner jag knäppa bogspännena innan hon hinner grabba tag i täcket och dra ner det igen. Hon ser det fortmodligen som en väldigt rolig lek... För hon ser superglad ut hela tiden...
Lucky har slutat sura mot täcket nu sedan jag plockade bort det nya jag köpte med halvhals, det passar henne förmodligen inte och har antagligen legat och tryckt eller skavt framtill. Fast helst går hon utan täcke, jag kommer försöka klippa henne så lite som möjligt så hon ska slippa. Tyvärr får hon ju knappt ingen vinterpäls stackaren så hon kommer ju inte undan ialla fall. Hon skulle kunna låna lite av Lilla G som för tillfället har mer skägg än tomtefar.
.
När alla hästarna kommit ut mockade jag och gjorde iordning i stallet. Satte mej och vilade en liten stund och plockade sedan in bägge tjejerna och gav mej iväg på en ridtur tillsammans med Lucky. Det blev gräsvägen bort och sedan lite jobb på fältet för att känna igenom henne och se hur hon gick under den här sadeln. Allt både kändes och såg bra ut, hon hade blivit lite ruggad i pälsen bakom bogbladet på vänster sida, så jag tippar att den ialla fall är lite vid till henne, men det är ju ett mindre problem, det går att lösa relativt enkelt. Och jag ville ju ha en bom som hon kunde bredda sej ännu lite till i... Så jag är nöjd...=) Sadlen kändes ännu skönare idag och jag har redan vant mej vid den. Lucky verkade också nöjd då hon låg på som ett lokomotiv och ville helst galoppera hela tiden och det var inget problem alls att samla henne och korta galoppen hur mycket jag än ville.
Dock kände jag att Aj aj aj mina sittben när jag hoppade upp, det sträckte även rätt bra på insidan av låren. Dels är den här sadeln bredare än min förra och jag har inte ridit på tre veckor.
.
Tobbe hämtade mej när jag var färdig, hem så jag fick byta kläder och sen in till Jkpg för att byta lite delar som vart fel till bilen. Tillbaka till Ödeshög och lämna iväg bilen som nu har nya bromsar runt om (inkl handbroms)och en nybytt styrled VF.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0