Skoning, hingstar på rymmen, equiterapeuten och hej då till en vän...

Dagen började tidigt... Redan klockan halv åtta ringde klockan vilket är tidigt om man egentligen är ledig hela dagen...
Jag drog mej några minuter sen klädde jag på mej, gick en snabbis med Dumle och sen knatade jag upp till stallet.
Regnet hängde i luften men jag lyckades undkomma regnet...=)
.
Jag var uppe i stallet till strax efter halv nio, Rocksjö (hovis) kommer nio.  Såg att Emma flyttat småfröna tillbaka till Ludde och Mars, smidigare att få in dem då.
.
Tog mitt grimskaft och började knata ner till stonas stora hage för att leta rätt på dem, de stor en bra bit bortanför gula huset och när de såg mej fick de nåt fnatt och for iväg ännu längre bort i hagen med vilda ögon... Tack och lov för Lucky som snällt kom när jag ropade på henne...<3 Tog den långa vägen runt med henne genom hagen och gissade att de andra yrhjärnorna skulle följa med oss upp, Lucky är ju lite av flockens trygghet tillsammans med Zelica. Och mycket riktigt dröjde det inte längre förrens jag hörde dundrande hovar bakom mej och alla fyra kom och undrade vart Lucky tagit vägen... Så det gick smidigt att få mej dem upp till stallet. Släppte Lucky i hingsthagen. Tog in Ofelia och sen ut och hjälpte Emma ta in smågrabbarna...
.
Sen blev de fina i fötterna i följande ordning, Sigge, Buzz, Ofelia, Sky, Ludde och sist Lucky...=)
.
När jag tog in Ludde tyckte Sigge att nu får det vara nog, jag har varit utan Ludde tillräckligt länge (de har varit delade ett par veckor och släpptes ihop igen igår) och trängde sej ut efter mej när Sara skulle ta ut Mars... Han följde snällt med Ludde in i stallet till en början, men sen kom han på att hans kompis Buzz var ju kvar ute så då stack han ut... Sprang runt ute en stund, Emma lyckades mota in honom i hagen men eftersom han var så uppjagad så sprängde han ju grinden och tog med sej Buzz ut också... Så då hade vi två små förvirrade ettårshingstar springande lösa som yra kalkoner... Tack och lov kom de in i stallet igen för där fanns ju tryggheten (Ludde o Mars) så vi lyckades mota in dem i en box och så var det äventyret över...
.
Rocksjö nitade sista sömmen lagom när jag hörde Samanthas bil komma uppför backen så det var väldigt vältajmat...=)
.
Hon började med Mars och kunde konstatera att han var spänd i hela överlinjen och även satt fast i höger höft.
Sen var det Luckys tur, hon var lite spänd idag...sen om det berodde på att vädret varit lite dåligt eller om det var för att jag inte kunnat rida ordentligt och hon blivit lite stel det kunde hon inte säga... Jag kan tänka mej att det är en kombo av de två kanske? Annars kändes hon fin och det var bara att köra på som vanligt...=)
Naddel fick också med beröm godkänt och är redo att sättas igång...=)
.
Zelica åkte hem idag också, tillbaka till sin ägare... Tror det var någon tjej som skulle prova att ha henne på foder och kanske senare köpa henne.. Hoppas det, hon älskar verkligen att bli riden...=) En jättemysig häst som vi kommer att sakna...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0