Snitslat ridväg, älgmöte och equiterapeut på besök...

5 Maj
.
Lucky Star:
Red ut tillsammans med Sandra (Saras medryttare), vi tog min runda. Vi började sätta upp band på den för att den ska vara lättare att hitta för de andra. Det blev kanonbra, dom syns verkligen väl. Men lagom när det bara skulle upp några till lyckades jag ju tappa de kvarvarande jag hade i fickan. Typiskt mej, vi orkade inte vända och leta efter dem så jag får kolla de nästa vecka. Rundan tar ca 50 min och innehåller både trav och galopp. Men mest skritt och lite klättring.
.
6 Maj
.
Lucky Star
Red ut med Sara runt Mårtenstorp/Mjällby Mo, vi lyckades rida den på 1 h blankt men vi travade och galopperade ganska mycket. Lucky gick först större delen av vägen och är tillbaka till sitt gamla lugna, trygga jag igen...=)
Ute på grusvägen efter Mårtenstorp hörde vi hur det brakade till i skogen jämte oss, en skitstor älg stod där bara en bit ifrån oss. Jag är livrädd för älgar och tyckte att en liten galopp skulle väl vara alldeles lagom just nu och så blev det...(naturligtvis i ett lugnt tempo)... Tur att min lilla häst inte delar min rädsla för skogens konung trots ganska många närgångna möten.
Jag är fortfarande helt kär i min nya sadel...<3
.
Naddel
Kl. 10.30 kom Samantha ut (equiterapeut) och behandlade henne. Hon var inte bara spänd i ryggen (vet påpekade ju ryggömhet) utan i hela kroppen. Anledningen till det kunde hon inte peka på, inte heller hur länge hon hade haft det, men gissningsvis ett bra tag. Så hon fick behandling med nålar och biolight (denna underbara apparat).
Hon slappnade av till sist och njöt av behandlingen, gäspade och grejade...
Men som jag trodde passar inte sadeln överhuvudtaget. Inte ens med någon sorts padd under. Jag misstänkte ju det med skönt att få det bekräftat.
Nu ska hon endast motioneras genom lite promenader framöver. Nästa behandling blir den 17 Maj kl. 11.00.
Fram tills dess ska jag själv massera henne som jag gjort innan och strecha.
Men fick beröm för hennes torra fina ben...=)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0