Härliga lördag...

Lucky Star
Det blev en tur ner till Grännalogen och lite träning idag, tycker att hon släppte fint i höger, galoppen blev jämn och rund. Dock tappade hon ork i galoppen mycket på slutet, men det är inte så konstigt, det är ju fortfarande kämpigt för henne. Hon gjorde några riktigt fina fattningar, nu blir hon arg istället om jag råkar komma åt med innerskänkel...=P Hon gillar sina westernfattningar.
.
Imorgon blir det en lugn skogsrunda, ev att jag går till fots med henne, blir väl 30 min eller lite mer. Tycker de ska få ta det lite lugnt dagen efter träning, hästen bildar ju inte muskler förrens efter 48 h och hinner de aldrig återhämta sej gör träningen mer skada än nytta.
.
Längtar efter mitt nya träns nu, känns att mina korta tyglar hindrar mej, kan iofs inhandla tyglarna innan och använda dem till mitt vanliga träns.
.
Hade min vanliga jacka när jag gick till stallet, den fick jag snabbt ta av mej, tog på mej en annan tunnare när vi skulle ner till logen, den åkte av ganska snabbt den också. Red i vanlig tjock tröja och höll på att dö av värme. Nästa gång det är så här varmt blir det mycket tunnare beklädnad.
.
Tror att det är dags att släppa spöet också, alltså när jag tränar på banan, jag får ju ändå inte ha det på tävling så varför ska jag ha det där, känns som att det vara är i vägen ändå. Sen använder jag det kanske högst 1 gång/halvår inne på banan så det känns lite lite överflödigt...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0