Fredagen den 13 Maj 2011

Blev en mysig tur i skogen på finaste lilla svarta. Hittade och testade vägen jag nämnt innan, den var precis så härlig och så bra underlag på som jag hade föreställt mej. Kunde trava och galoppera mer än halva vägen bortåt och nästan hela vägen förutom 2 nerförsbackar hemåt. Så det blev lite jobb för skruttan idag. Hon var till och med riktigt svett när vi kom tillbaka.
Måste komma ihåg att ta med mej en liten såg och oskadliggöra det träd som hänger över stigen på ett ställe, det är inte tillräckligt högt för att jag ska komma under det. Gjorde det innan, men en av hästarna gick rakt igenom en av gångerna så det sänktes. Det är ganska bökigt att komma runt det på sidan då det är ganska brant och ojämnt.
När vi travade över ett fält som jag brukar rida på sprang det plötsligt ut ett rådjur från skogen, både jag och hästen hoppade nog en halvmeter, men min lilla skönhet är tryggheten själv i vissa situationer och när rådjuret passerat och hon känt efter att matte satt kvar i sadeln som hon skulle fortsatte hon helt enkelt att trava som om ingenting hade hänt...<3
Ska defenitivt galoppjobba henne mycket mer ute, hon blir så himla fin och får ett helt annat driv i steget, går att korta i princip hur mycket som helst. Så mycket galopp i skogen står på schemat framöver, tror inte att hon klagar...=)
.
Ludde fick lite pyssel i hagen och sin dagliga dos med morötter och mineraler. La ut en saltsten som var väldigt populär av bägge innan jag åkte. La ut en mineralsten till flickorna. Tyckte inte att de behövde ligga och skräpa i min hink längre...=)
.
Inför morgondagen har jag inga planer än så länge, men jag tror att det blir någon kortare runda, kanske bara skritt. Sen på söndag blir det skogstur igen hade jag tänkt. Får se vilken runda det blir...=)
.
Nästa tisdag blir det mycket att hinna mer. Först kl. 9.00 kommer Rocksjö och skor Lucky, Naddel och verkar Ludde. Sen kl. 11.00 kommer Samantha (equi) och behandlar först Lucky, sen mars och sist Naddel.
.
Nu är det nog dags för sängen!
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0