2011-04-29

Lucky Star
Red en sväng i skogen på 50 min, trodde att jag skulle vara ute längre men
det gick fortare än jag trodde att komma runt skogsrundan jag valde.
Det blev mest skritt och klättrande men även lite trav och galopp på hemvägen.
Imorgon ska vi ner till ridhuset och träna lite, måste ju prova den nya
sadeln ordentligt.
Fick ju hem nya westernsadeln idag...=) Den var jätteskön, men fendrarna var
alldeles för korta för mej och jag orkade inte ändra dem innan jag red. Det är
ju inte som att länga vanliga läder. Men nu är dem längda en bra bit så nu
kommer det nog kännas bättre...=)
Får se om jag kan ta lite kort på Lucky med nya sadeln imorgon så ni får se
hur den ser ut.
Måste nog införskaffa en kortare gjort till henne också, fick spänna upp den
allra längst upp på bägge sidor så går hon ner minsta lilla i vikt så kommer
den inte gå att spänna tillräckligt. Men jag  hade ju det på känn redan innan
att den skulle bli för lång.
Provade den nya padden under sadeln idag, den ligger bra, helt
stilla. Sen att den är skitsnygg också gör ju inte saken sämre, med tanke på
vad jag gav är jag mer än nöjd...=)
Kram Sofia!
Lucky Star
.
Red en sväng i skogen på 50 min, trodde att jag skulle vara ute längre men
det gick fortare än jag trodde att komma runt skogsrundan jag valde.
Det blev mest skritt och klättrande men även lite trav och galopp på hemvägen.
Imorgon ska vi ner till ridhuset och träna lite, måste ju prova den nya
sadeln ordentligt.
Fick ju hem nya westernsadeln idag...=) Den var jätteskön, men fendrarna var
alldeles för korta för mej och jag orkade inte ändra dem innan jag red. Det är
ju inte som att länga vanliga läder. Men nu är dem längda en bra bit så nu
kommer det nog kännas bättre...=)
Får se om jag kan ta lite kort på Lucky med nya sadeln imorgon så ni får se
hur den ser ut.
Måste nog införskaffa en kortare gjort till henne också, fick spänna upp den
allra längst upp på bägge sidor så går hon ner minsta lilla i vikt så kommer
den inte gå att spänna tillräckligt. Men jag  hade ju det på känn redan innan
att den skulle bli för lång.
Provade den nya padden under sadeln idag, den ligger bra, helt
stilla. Sen att den är skitsnygg också gör ju inte saken sämre, med tanke på
vad jag gav är jag mer än nöjd...=)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0