1 Maj

Ska åka upp och fodra om en liten stund men hade tänkt hinna med frulle innan så det får bli lite senare idag. Hästarna går ju och käkar gräs hela natten så förhoppninsvis svälter de inte ihjäl om jag kommer en stund senare.
.
Igår när vi kom upp var de inte ens uppe/nere vid foderburarna, det vi gav grabbarna tog dem en evighet att få i sej. Fast de får rätt mycket också, småhingstarna hade tunnat av när de släpptes på bete, finns inte tillräckligt för att de ska hålla sej. Men jag tror att de flyttade upp till Emmas hus igår kväll och där ska det finnas mer att käka...=)
.
Idag blir det skogsrunda för Lucky, brukar alltid rida lite längre på söndagar när man har tid. Förra söndagen jobbade jag ju nästan hela dagen så då blev det endast en kortare runda. Vi funderade på tegnertornet, fast det längre och brantare vägen upp, men jag tror inte att den blir tillräckligt lång, vi får fundera ett slag på det. Jag är lite sugen på att utforska stigarna som leder bort från tegnertornet åt andra hållet, det vi inte varit på ännu. Men jag har några ideer, får se vad Sara säger om det sen.
.
Efter fodringen nu på morgonen ska vi åka och kika på lite tävlingar på Örks, tror att det var lite känn-igendisar att kika på. Får se vilka vi hittar...=)
.
Var inne i Jkpg en sväng igår och gick en sväng på Ikea, vi tog även en sväng på Hööks. Det blev en brösta som fick följa med hem så den ska provas idag. En bild på den kommer här:
.

.
Kikade även på tränsen som jag tänkt inhandla, men det var inte alls som jag tänkt mej. I kvaliten var det de, men det var mycket mörkare, jag trodde det var mer rödbrunt, som bröstan (färgen på bröstan stämmer inte med bilden), men det var mörkbrunt. Men jag hittade ett annat som var skitsnyggt, inte lika mycket utsmyckningar, men eftersom jag inte har det på varken bröstan eller sadeln så tror jag det kommer passa skitbra!
Tränset och bröstan matchar i färgen perfekt!
Får dock vänta ända tills i början på Juni innan tränset kommer hem, men den som väntar på nåt gott!
.
Det jag först hade tänkt är till vänster och det det nu blir är till höger:
.

.
Nu ska jag börja med frulle!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0