1 & 2 Maj

Lucky Star
.
Det blev en skogsrunda på 1 h och 15 min i söndags. Vi red vanliga rundan till en början och försökte först hitta en annan väg så vi skulle komma in på en avstickningsväg som jag tror man kan galoppera en ganska lång bit på och sen komma ut så man ser bunnsjön. Men den hittade vi inte, får nog ta med karta nästa gång. Så det fick bli samma väg vi brukar rida. Vi följde håvavedsleden en bit för att se om det gick att komma den vägen upp till tornet, så att det inte var för brant. Men det var så jäkla mycket granar och trång och jäkligt på ett ställe att vi vände och red en ursprungliga rundan ialla fall. Jag känner mej lite nöjd att jag hittade hela utan problem.. eller ja.. hrm, min häst hittade hela utan problem. Tur att jag har henne, annars hade jag nog ridit vilse både en, två och flera gånger. Jag ska ta den vägen från andra hållet (uppe från tornet) och se hur det ser ut först innan vi brötar in där, det kanske bara var precis där det var trångt, men då går jag till fots när jag kollar.
Vi hade tur med vädret ialla fall, det regnade precis innan vi skulle ge oss ut, men vi klarade oss och fick till och med sol nästan hela ridturen, dock blåste det himla kallt.
.
Idag blev det en kortare runda på 50 min. Blev min runda som jag hittat, måste märka ut den så de andra hittar den när jag inte är med. Det finns ju så jäkla många avstickare att du kan snurra runt och följa vägar i flera timmar om man vill.
.
Älsar min nya sadel, lädrena känns fortfarande lite långa, men jag vänjer mej mer och mer för varje dag som går. Egentligen är det nog inte längden dom stör utan stigbyglarna, de är ju ganska annorlunda formade än vanliga och känns väldigt annorlunda.
.
Imorgon hade jag planerat vila, eftersom jag trodde att jag skulle få jobba 11-21, men jag jobbar bara lunchen så det blir stallet på eftermiddagen istället för en snabbis på morgonen. Får se vad jag hittar på med damen.
Ska försöka rida ner till logen 2 ggr denna veckan, men imorgon är ingen bra dag. Är alltid bäst att rida ner på morgonen/förmiddan. Jag gillar inte att trängas och sen brukar jag alltid ha otur att det är någon som ska hoppa när jag ska träna. Min häst bryr sej inte om hindret (kanske blir lite extra pigg bara) men det känns alltid som att man får hålla ännu mer koll och som att man alltid är i vägen när någon annan hoppar.
.
Nehe, sängen nästa!
.
Kram Sofia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0