17/7 ---- 20/7

Söndag 17/7
.
Det blev ingen ridning idag, lagom när jag tänkte att jag skulle göra mej iordning och åka ut till pållarna så började det spöregna. Tänke att jag väntar väl ett slag så kanske det klarnar upp. Men det hann hålla på så länge att Tobbe hann komma hem så vi åkte bara ut och matade lite och pysslade om dem.
.
Måndag 18/7
.
Åkte ut lite senare på dagen, jätteskönt väder. Tänkte rida en ny runda och se om den var något att ha. Men hann inte komma speciellt långt, hann förbi Prestekvarn och gårdarna precis efter sen började insektsinvarionen. Lucky höll på att krypa ut skinnet stackaren. Så jag vände ganska snabbt och hoppade av så jag kunde hjälpa henne få bort alla äckliga blinningar som satte sej överallt. Lyckades bli biten själv ett par gånger och jag förstår verkligen hästarna när de slår och biter efter de små krypen...satan vad ont det gör...
.
Hämtade hem Ludde från betet efter ridturen för att han skulle slippa alla insekter borta i skogen, han och Lucky var mer än nöjda att få se varandra igen...=)
.
En väldigt trött Lucky med en väldigt spånig rumpa efter ridturen.
.
.
Tisdag 19/7
.
Åkte ut till stallet till kl. 08.30. Då var redan Emma och Monica i stallet och hade hämtat upp Acke och Elvis från betet. Vi gjorde iordning hästarna och stack iväg på en ridtur. Red en runda jag aldrig varit i närheten av innan. Man rider Prestekvarn, Reaby, Broxvik, Björstorp och förbi en massa fler småhålor som jag inte ens kommer ihåg namnen på. Jättefin väg var den, trav och galoppvänlig nästan hela vägen. Mycket att kika på så bra träning också... Träffade hästar på 4 ställen om jag inte minns fel. På ett ställe var det en så jäkla söt Welsh Mountain. Sån där liten ponny man bara vill ta med sej hem... Ridturen tog nästan 2 h, men det kändes som att vi hade varit ute längre... Men nya vägar känns ju alltid längre iofs.
.
När vi kom tillbaka pysslde jag om Ludde, badade av honom lite snabbt och sen fick grabbarna stanna hemma vid stallet över natt i hagen framför stallet..
.
1. Ludde 2. Acke & Elvis 3. Lucky 4. Lucky
.
Tjejligan samlad...

.
Lisen bjuder på rullning ala fjording stil...

.
Dagen blev ännu bättre när jag kom hem och kikade i brevlådan och fick se att det låg en avi från Posten där. Så efter sjukgymnasten (som förresten gick sådär, kan inte börja träna innan jag fått knä och vänsterfot MR röntgade) blev det ett stopp vid Ica och hämta ut detta:
.
.
Tolv dagar tog det från USA och hit... Tycker jag va ganska bra jobbat ändå...
.
Idag
.
Åkte ut med samma buss som igår, lagom när jag kommer till stallet så har de tagit in alla hästarna. Ludde tycker att han också ska få komma in och går in i stallet (ena stalldörren går direkt ut i ena hagen), går bort till sin box och ser väldigt förvirrad ut när hans dörr inte är öppen... Finaste Ludde, så väluppfostrad, han stod snällt kvar tills jag kom och öppnade dörren så han kunde gå in. Hade det varit Lucky hade hon säkert gått på upptäcktsfärd i hela stallet..
.
Idag blev det en lugnare tur, red upp till Ängaskog och sen bort mot ridskolan och vände. Tog 1 h och 15 min, men det var alldeles lagom idag. Vi var alla tre överens om att hästarna kändes väldigt mjuka och fina efter gårdagen när de hade fått en skrittrunda i kroppen...=)
.
Väl tillbaka fick de stå inne en stund och vila medans det bjöds på lite fika i gröngräset...=)
Efter det gick vi bort med grabbarna till betet igen, inte mycket action där inte, det var direkt ner med huvudet i gräset för alla tre. Men de har hunnit äta av bra mycket där borta på den korta tiden.
.
Tog några foton på bröstan på Lucky efter ridturen, blev med mobilen dock för batteriet i kameran var dött. Typiskt mej att inte kolla sånt innan jag åker hemifrån. Men den matchade ialla fall jättefint! Orkade inte byta plats på bettet innan ridturen så jag fixadfe det efter, så nästa tur blir det invigning av det också...
.
Nu ska jag värm lite av kycklingen som blev över igår sen ta en promenad med Dumle och efter det en dusch och vidare in till stora staden Jönköping!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0