Så himla trött...

Trött är jag. vansinnigt trött. Vet inte varför, har sovit gott och väl 8 h inatt och sovit gott hela natten, känner mej inte sjuk eller hängig.. Bara supertrött.. Hmm, kanske är förkylningen inte helt ute ur kroppen ialla fall.
.
Gick upp kl. 07.00 idag och var i stallet till 08.00, tog en tidig morgontur tillsammans med Monica på Lisen, runt Ängaskog, upp till Björstorp och vände och ner lilla rundan genom fälten i skogen och sen hem igen. Tog lite över 1 h och det blev en hel del trav.. Det ä bra, de behöver trampa på lite, finns inget som bränner så bra hästhull och trav.
Lucky var lite loj till en början, men vaknade ganska kvickt, idag var hon sitt gamla vanliga trygga jag igen, vi blåste nog av den värsta överskottsenergin igår tack och lov...=)
.
Väl tillbaka blev det en promenad bort till grabbarna i skogen med en ny saltsten, Ludde var kall och fin i hovar och ingen puls i benen, men jag tror inte att gräset är speciellt kraftigt även om det finns en del att äta. Han såg nöjd ut ialla fall, inte överdrivet trött heller som han kan bli första dagarna på nytt bete. Ska ta upp honom till stallet en dag och bada honom, har inte blivit ännu...
.
Och inga foton har jag lagt upp nu det sista, har varit lite lat och glömt att ladda batteriet i kameran, men idag sitter det på laddning. Mobilen finns ju alltid, men när det inte är sol ute blir bilderna lite lätt för mörka, har ju blivit lite bortskämd med nya kameran nu...=P
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0