Regn, massage och promenad...

Regnet smattrar utanför, ska komma en hel massa ikväll och inatt och även lite imorgon också... Men det behövs väl. Bara det blir fint igen efter så gör det mej inget att det regnar i 1,5 dag eller så.
Lyckades planera in Lucky vilodag lagom till imorgon också, så jag slipper ge mej ut i regnet och motionera häst.
.
Idag började dagen med att det blev en tur till Ängaskog för att massera Mars (som för övrigt är väldigt fin i kroppen nu och har blivit en helt annan häst att massera), efter honom var det dags för Fakir, ny häst för min del. Känner ju hästen sen innan, men ny för massagen.
Han tog det hela bra, men hade svårt att slappna av och riktigt njuta av det. Iof hittade jag en del på honom så det var väl svårt för honom att slappna av stackaren. Så det återstår att se om han tycker "Nej fy, inte hon igen" eller "Ja, mer massage" nästa gång jag kommer. Mars hatade ju mej i början, han tyckte att jag var jättejobbig och dum emot honom. Men det har han helt glömt av nu och nu gnäggar han till och med åt mej när jag kommer och är så gosig så.
Ska bli spännande att se hur Fakir ser ut nästa vecka... Ibland kan ju stora saker hända bara efter en behandling...=)
.
När jag var klar i Ängaskog fick jag lite skjuts ner till mitt stall, fixade iordning mat och tog med mej den och flugsprayet och knatade bort till grabbarnas bete. Ludde stod för sej själv och såg lite ledsen ut, han blev glad när jag kom och pratade en hel massa. Han såg väldigt nöjd ut när han fick gå ut i hagen igen efter maten och duschen med flugmedel.
.
Väl tillbaka i stallet tog jag in Lucky och borstade av henne lite snabbt, gick sedan en promenad på ca 50 min, bl a fick vi gå på stora vägen en bit, över en träbro (den var lite läskig, för den lät när hon trampade på den), förbi några hus och gårdar där det var en massa bröte och sen hamnade vi till slut i Stameryd igen, trodde jag skulle hitta vägen Monica förklarat för mej så man slipper gå på vägen hela vägen tillbaka, men det gjorde jag ju inte. Så vi fick snällt gå på vägen hela biten bort till gräsvägen in till stallet. Mötte både BE-korts bil och en traktor. Ingen reaktion. Bussen drog förbi oss precis när vi gick förbi vägen in till Prestekvarn, hon kikade och ryckte till lite. Men ingen panik eller annan reaktion. Hon har blivit så himla duktig...<3
.
Sen masserade jag henne och gav henne käk och sen ut i hagen igen. Hon är jättefin i höfterna nu, endast en liten reaktion på vänster och den var pytteliten. Annars kändes hon jättefin över lag i kroppen...=)
.
Så nu har jag varit hemma en stund, varit ute med Dumle så han sover här nu. Käkat lite och håller på att ladda en film... Sen ska jag krypa ner i soffan och lyssna på regnsmattret och bara ha det gott!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0