Ja se det regnar... jäkla sadelbekymmer...

Jaha, här sitter jag med en supersvullen vänsterfot, japp ni läste rätt.. vänster! nu när höger börjat läka som den ska så måste jag ju gå och ordna en ordentlig stukning med blödning som gör foten vackert blå... Svullnaden går ner lite när jag slänger på en isblåsa på den, men inte mycket. Det gör inte så ont när jag bara sitter eller ligger ner, det dunkar lite, men det är uthärdligt. Dock är det ett rent helvete att röra sej framåt. Men det ska väl bli bra det också...
.
Provade nya sadeln idag, lyckades komma upp idag också, men fick köra så jag bara kunde lägga benet över, klarade ine att sätta foten i stigbygeln. Den var mjuk och så, men alldeles för liten för mej, att det kan skilja så himla mycket på bara en halv storlek...  Men jag har hittat en annan som vi (om allt går som jag vill) ska åka ner och hämta på chappen imorgon...=) En Deuber & Partner, 16" och FQ bom... Det bästa är att den är från en butik så den går att lämna tillbaka smidigt....=)
.
Blev en skrittrunda tillsamman med Sara/Mars och Anna/Alma idag, så himla roligt att se lill-ponnyn så himla pigg.. ville springa hela tiden. Gamla Alma, hon såg verkligen fin ut... Härligt!
Lucky skötte sej kalas som vanligt och knatade på, lite loj, men det blir hon ju när hon brunstar. Men lydig och fin!
.
Ska åka till stallet vid 16 igen och släppa ut hästarna, de fick gå in när jag ridit färdigt och torka upp lite.. det har ju regnat i princip hela natten och inte lite heller. Men nu ska det visst vara uppehåll ett tag så skulle det köra igång igen tidigt imorgon.
.
Vi hade tänkt ha grillkväll här hemma hos mej imorgon, Sara, Carra, Andreas och jag (och Tobbe förstås när han kommer från jobbet)... men vi skjuter på det och inväntar bättre väder.. Ingen som vill grilla i 15+ och spöregn.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0