Idioter som skär hästar...

Usch... vad är det för jävla idioter som får en kick av att skära i hästar... Stackars Lady...=( Himla tur att det inte blev värre ändå. Men jag kommer nog sova dåligt inatt, man vet ju aldrig om den/de får för sej att komma tillbaka...
Skulle jag se någon göra nåt sånt skulle jag nog utan någon vidare tanke på min egen säkerhet bara rusa rätt på personen med första bästa tillhygge jag skulle hitta...
.
Alla de andra hästarna hade klarart sej ialla fall, Lucky var extremt prat och kelsjuk... Antingen försökte hon berätta att det varit dummingar i hagen inatt eller så ville hon väl tacka för massagen hon fick igår.
Min vackra flicka....<3
.
.
Ludde verkade nöjd också, han gick med de andra idag och Monica hade sett han och Elvis stå och klia varandra igår, så nu känner jag mej lugnare... När jag vet att han får vara med i flocken...=)
.
Inte långt kvar tills Tobbe kommer hem, bara 1,5 h som längst skulle jag tro. Har precis satt in kycklingen i ugnen, så är det bara att slänga på riset när Tobbe kommer hem.
.
Recept:
Sätt ugnen på 175 grader.
Lägg kycklingfile (2-3 st) i en ungssäker form, lägg i 5-6 vitlöksklyftor, fler om de är väldigt små.
Krydda med dina favoritkryddor, men salt är ett måste. Själv använder jag olika nästan varje gång, idag körde jag en mix på salt, salladskrydda och cayenne... Får vi se hur det blir.
Häll på grädde så att det nästan täcker kycklingen. Häll ev på lite mer efter halva tiden ifall mycket har dunstat.
Håll på spadet som det är eller red det till en sås, hur du är gör blir det kanongott!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0