En lördag med mycket att göra...

Ska alldeles strax gå kvällsrunda med Dumle. Sen är det sängen som gäller. Är riktigt trött efter dagen...
.
Hade ialla fall en lugn morgon, åkte inte till stallet förrens sent på e.m. tog in Lucky och lät henne stå och sova i stallet medans jag gick med bort och såg till Ludde när det ändå skulle flytta över Acke & Elvis till andra sidan betet.
.
Gick tillbaka och gjorde klart Lucky och gav mej iväg upp mot krysset upp mot Udderyd där jag skulle möta Sara och Mars. När vi kom till Ormestorp var det en massa folk som brötade med en fyrhjuling uppe i skogen och en massa folk på gårdsplanen, en unge på cross och ytterligare tjejen som äger Harry (häst) + Harry. Hon höll precis på att spänna för honom för vagnen. Det blev lite för mycket för min lilla häst och hon gör som hon brukar när det blir för mycket, hon stannade och stängde av. Sen stod hon där. Som tur va skulle de med Harry åt mitt håll och där han skramlat förbi med sin rockard så satte hon fart igen. Inga problem att snällt knata efter vagnen inte...=P
Mötte upp Sara och skiljdes med Harry och matte vid krysset upp till Udderyd.
Lucky har varit duktig och gått först hela vägen idag, stannade och glodde på ett ställe, men det hade förmodligen sprungit över nåt djur eller liknande precis tidigare, för jag hörde ett ljud och hon lyssnade åt samma håll hela tiden plus att hon luktade i luften hela tiden. Men duktig var hon, på hemvägen blev det en liten galopp, det var på tiden tyckte hon..
.
När vi hade delat på oss och jag åter var tillbaka i Ormestorp höll de på samma gård som allt det andra ståhejet hade varit på att byta staketet och ovan nämnda fyrhjuling plus 3 karlar som drog och vevade i taggtråd precis jämte vägen där vi gick hade inte en tanke på att sluta för att hästen kanske kunde bli rädd. Men Lucky knatade snällt förbi utan så mycket som att titta på var de höll på med. Precis när vi rundat hörnet kommer en massa med barnvagd med en skrikande unge, den fick en blick men inte mer. Fortsätter som kommer upp till sista gården innan stallet. Två yngre grabbar höll på att spela fotboll plus att de hade dragit över studsmattan till andra sidan vägen så den stod precis i kanten av vägen. Men inte heller här brydde hon sej, hon ville väl hem och få sin mat kan jag tänka...=P
Lagom när jag svängde in i sista skogsdelen innan stallet mötte jag Lisen med "förare", de skulle köra iväg henne inför 3-dagars turen som börjar tidigt imorgonbitti. Nästa år ska jag rida med, då blir det till att planera in det tidigt...=)
.
Släppte Lucky borta på betet innan jag plockade ett par dl hallon (en del stora som jordgubbar) och åkte hem med Tobbe som precis kommit. Hem och duscha, skojar inte var färdig på 15 min med dusch, påklädnad, fixa hår m.m.
Ner till hamnen och fira Ullis, Tobbe hade fixar citronkyckling och potatissallad. Jordgubbs/hallontårta till efterätt.
Det var inte äckligt alls..;)
.
Åkte hem ca 19.00 och har slappat sedan dess.
Blev inga bilder idag då jag har varit för stressad för att få med mej kameran.
.
Finns inga direkta planer för morgondagen ännu, stallet ska hinnas med. Vi pratade kanske om en sväng till Jkpg. Men kanske blir lugn hemmadag med tanke på att det är Tobbes sista lediga dag av de tre han hade.
.
Kram Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0