Tiden går fort...

Det har redan hunnit bli den 5 Januari, tiden har gått så himla fort nu sista veckorna. Känns som om det bara var dagar kvar när man tänkte "Det är lugnt, jag hinner fixa allt till jul, det är ju flera veckor kvar".
Vart blev all den tiden av?
.
På hästfronten är det ungefär detsamma som sist, var på återbesök i Mantorp med Ludde i mellandagarna. Den goda nyheten är att kotledsinflamationerna i bägge fram är borta och han ser fräsch ut i hela fram.
Vänster bak är dock fortfarande inte bra, vi ultraljudade och hon hittade en skada nere i kotleden, på utsidan/baksidan. Samma ställe där han under senaste tiden utvecklat en väldigt svampig galla. Han blev behandlad i hasled och kotled ännu en gång och nu ska vi tillbaka den 18é igen. När han är omskodd på fredag får jag börja promenera honom 20-30 min per dag för hand. Det kommer han att gilla..=)
.
Med Lucky tränar jag på, hon uppskattade inte sin veckas vintervila (fick ställa henne pga min hjärnskakning). Så nu är hon väldigt glad över att vara igång igen. Traven har utvecklats något enormt mycket och tyvärr har väl galoppen blivit lite lidande eftersom det är lätt att jag blir sittandes och glider runt i hennes underbara trav...<3
.
Vi ska strax åka till stallet och mocka och fixa käk till dom. Lucky får vila idag, lite massage ikväll bara..=)
Har kvällsfodringen denna veckan så det blir en tur till ikväll..=)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0