Ensam hemma med grabbarna...

Alldeles ensam hemma med mina håriga grabbar, allt är helt tyst förutom det låga surrandes från fläkten i datorn.
.
Plogbilen var förbi här för bara 30 min sen, hade jag inte redan vaknat hade jag väl flugit upp redo att försvara mitt hemland då det lät som att vi blev bombade, minst... Dom för ett vansinnigt oväsen, fast jag ska inte klaga, rensar dom gatorna kan dom gott få väsnas lite. Men det är ännu ett minus med att bo kant i kant med vägen...
.
Snöar idag också, men ingen blåst utan bara ett fint snöfall med stora flingor, skulle upphöra någon gång innan 12.00 idag, tycker faktiskt att det räcker med snö nu, men vackert är det..=)
Har funderat på om jag verkligen ska sätta på snöplattor på Lucky vid skoningen nästa vecka, men så får det väl bli. Sätter jag inte på dom kommer väl snön ligga till påsk...
.
Det börjar närma sej för GHS, jag är så himla sugen på att åka. Tyvärr är "shoppinglistan" med vill ha grejer alldeles för lång, så jag skulle väl bli väldigt fattig om jag åkte dit. På listan står bl a ett svart träns med vanligt pannband + riddamasker fram och bak till Ludde och till Lucky tjocka stallpaddar eller helst BOT snabbbandage och BOT riddamaskerna till bakbenen.
.
Var uppe och bytte täcke på mina + Jack imorse kl 07.00 , dom som hade morgonfodring/utsläpp hade inte varit där ännu så hästarna blev minst sagt ganska sura på mej för att jag inte gav dom frukost. Tyvärr hade jag ingen möjlighet tidsmässigt att hinna det då Tobbe som skulle till jobbet stod och väntade för att skjutsa hem mej igen.
Petade dock till mina + Jack nåt kilo var för att dom skulle ha nåt att göra tills dom med fodringen kom. Dom är ju vana att få mat tidigare och var hungriga...
.
Mamma kommer upp en sväng idag när hon jobbat klart och lämnar lite spån. Där jag brukar köpa hade dom slut..=/
.
Kanske ska gå och sätta på lite the vatten och fortsätta spana runt på olika sidor efter fler saker att lägga på "den-alldeles-för-långa-och-vid-det-här-laget-alldeles-för-dyra-vill-ha-lista".
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0