Det var väl på tiden med en uppdatering...

Får just nu kämpa för att hålla ögonen öppna, för ca 1,5 h sen funderade jag på om jag skulle sussa en stund, men sen blev jag sittandes och läste något på internet (har redan glömt om vad). Och nu känns det inte mycket lönt då Tobbe kommer hem snart.
.
Varit uppe i stallet och täckat idag på morgonen, följde sedan med Emma runt Tranåsrundan, den tar ca 30 min i skritt så det var lagom idag. Red barbacka i mina hala thermobrallor, naturligtvis blev det ett litet missförstånd mellan mej och min lilla häst och det höll på att sluta med att jag låg i snön (hon tyckte ena sidan grenen, jag tyckte andra)... Som tur e är hon ju så himla snäll att hon stannar när hon känner att jag hänger lite snett så det var bara att sätta sej tillrätta igen och rida vidare...=)
.
Ludde har förmodligen muckat gräl med sin nya boxgranne Mistral, har funkat jättebra länge nu, men han har dom senaste dagarna börjat sura mot honom. Så nu satte jag för hela vägen så dom inte ser varandra. Han har förmodligen stått och kastat runt i boxen inatt på grund av detta så hans bakben som skadad sitter i var supersvullen imorse. Släppte ut och ringde Mantorp och rådfrågade, dom tyckte att han skulle vara kvar ute då det är där han är lugnast. Sen skulle jag kolla hans ben en gång i timmen och se om det gick ner ngt. När jag begav mej hemåt vid ett hade det gått ner sakta men säkert. Det är fortfarande tjockt, men bättre. Ska linda honom på kvällarna igen för att hålla nere svullnaden när han står stilla och som lite extra stöd.
.
Funderar på att gå och hämta en bulle, börjar bli hungrig, men tänkte jag skulle vänta så jag får äta tillsammans med pojken min...<3
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0