Veterinärbesöket avklarat...

Ska åka ut till stallet igen alldeles strax, släppa ut Lucky, hon stog lutad med pannan mot väggen och snarkade när jag lämnade henne strax innan fem. Veterinären har ju som jag skrev innan varit ute idag, började med att Dumle fick sin årliga vaccination, han dog nog nästan, det lät så på hans förtvivlade skrik ialla fall...=P Meshund!
.
Sen fick Emmas två pållar vaccination och sen gjorde vi böjprovet på Lucky, första han började med var höger, hon ville inte alls stå still utan försökte hoppa åt sidan på tre ben. När han släppte ner visade hon en 2 gradig hälta på det benet. Böjde sen vänster fram - ua, vänster bak - ua och höger bak - ua. Börjde om höger fram och lät henne sätta ner, men fortfarande samma hälta. Han sa att hon kändes stel i kotleden. Så han trodde på en liten vrickning eller möjligen en mild inflamation. Jag hade ju ridit henne bara några timmar innan och då kändes hon hur fin som helst så han trodde på något mindre allvarligt, jag väljer ändå att åka till Mantorp och kolla upp det. Gillar inte iden på att bara vila ett par veckor och sen sätta igång, har hon inte varit halt innan så lär hon ju inte vara det efter vilan heller. Utan det var just när han böjde det kom en reaktion.
Tänkte bokat redan idag, ringde naturligtvis tio minuter för sent, så får ta det tidigt imorgon. Ska försöka åka redan mån eller tis nästa vecka. Så snart som möjligt ialla fall.
.
Sen kollade han hennes tänder, hon fick som vanligt lugnande (därav står hon inne och snarkar nu). Allt såg jättefint ut, minimalt vass på två tänder. Annars var såren hon hade förra året jättefint läkta och allt såg bra ut..=) Så himla skönt, men hon har ju varit fin i munnen nu också!
.
Så nu ska jag bara käka lite och sen åka ut och borsta av henne, lägga arnika på hennes framben och släppa ut henne.
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0