Tisdag kväll...

Ska strax gosa ner oss i soffan med lite kladdkaka och en film. Har varit uppe på Grännalogen och kikat på pay & jump. Det var många startande faktiskt, kul! Saras häst Mars var med och hoppade, fast med en annan ryttare.
Vi klarade oss undan regnet också, hängde i luften ett tag där trodde jag att himlen skulle öppna sej när som helst.
.
Var uppe tidigt idag också, åkte med Emma till stallet 8.00. Vaknade första gången halv sex, somnade om efter att ha varit ute med fisen, hade ju 1,5 h kvar att sova, hade ställt klockan på 7, men tror min käre sambo stängde av den i sömnen när den ringde. Så vaknade inte förrens 07.48, slängde på mej kläderna och borstade tänderna i lite halvpanik, men var nog inte många minuter sen ner till Thörns.
.
Blev en sväng bort till krysset i Ängaskog och vände i skritt, lille Elvis var med oss idag, tror det blev premiär-traven med ryttare idag...=) Sen lämnade vi hästarna inne, de såg inte alltför pigga ut på att bli utsläppta på en gång, så de fick bli inne ett par timmar.
.
En väldigt trött Lucky...

.
Passade på att städa färdigt bland täckena på täckeshyllan, påbörjade ju det förra veckan. Men fick en allergisk reaktion och började snora och klia mej i ögonen och halsen. Tål inte riktigt hästsaker som legat nerpackade en längre tid eller om det var dammet kanske?
.
Efter städning...
.
Imorgon ska jag ta itu med hyllan i sadelkammaren då det ser ut som att jag bara slängt in sakerna i den, den senaste tiden, vilket iofs kanske stämmer också...
.
Hyllan i mitten är min.

.
Igår var det också stallet på morgonen, åkte med Sara ut 7.45, körde lite träning med henne och Mars, sen ner till stallet och tog en sväng tillsammans med Emma på Lisen till Ängaskogs padock och tränade. Jätteduktig var hon lill-skruttan. Hon tyckte det var kul att få jobba lite, får väl försöka rida upp en gång i veckan och träna. Men sen har vi ett fält hemma vid stallet som man kan rida på, det slagna gräset måste bort först bara...=)
.
Lucky efter ridturen...
.
Mitt hjärta...<3
.
Sen åkte jag hem och umgicks med Tobbe som var ledig, åkte till jobbet till kl. 16. Jobbade till 21, helt dött nästan hela tiden på jobbet. Försökte hitta på saker att göra, tyvärr blir det oftast städning när man inte kommer på nåt annat...=P
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0