Lördag...

Sitter hemma och pausar en stund innan det är dags att ta itu med nästa sak på listan. Äntligen har hunden varvat ner också... Ligger och halvsover jämte mej i soffan med tuggringen han nyss fick. Har varit ute i stallet och gått en långpromenad med honom tillsammans med Emma och deras vovve Zäta. Runt Prästekvarn. Ängaskog och Ormstorp.
.
.
Sen blev det sadelprovning på Acke. Hittade en som passade honom fint av de tre som åkte med hem igår.
Hade tänkt att åka upp till Grännalogen och kika på polkahoppet som idag är för ponnyer och imorgon för häst. Men skippade det, kanske tar en sväng upp imorgon istället.
.
Lucky fick vila idag, kom på att hon inte haft någon vilodag innan i veckan så det passade ju bra idag, tog in henne och gav henne mat, nu går även magnesiumet ner utan problem, hon behöver bara ett par dagar att vänja sej vid smaken.
Sen blev det pyssel en stund vilket hon verkade uppskatta mycket, en dusch med sommarspray och sen ut i hagen igen.
.
Vi tog bussen hem och nu har vi käkat lite både jag och hunden..=)
.
.
Igår åkte jag ju in till A6 när jag var klar med stall och allting här hemma, när vi kör av riksettan och börjar närma oss Huskvarna undrar jag varför chauffören kör så in i helsike sakta, kryper verkligen fram. Kikar framåt, men ingen moped eller liknanade framför... Tar av mej hörlurarna och förstår då genast vad det är frågan om, bussen låter som en 90-åring med bronkit, hackar och hostar och sen börjar den rycka och dör slutligen lagom när den svänger in vid en hållplats. Chauffören försöker få igång bussen igen, men den står där den står. Jag plus en del andra går helt enkelt av bussen och går den biten som är kvar till Esplanaden (bussen dog vid mjölkafållan) så alltså inte långt ifrån. Nästa buss som går upp till A6 är nr 13, vilket innebar att jag skulle bli 30 minuter sen upp än om jag hade åkt 101:an hela vägen. När jag väl kommer upp till A6 får jag rusa bort till affären där jag skulle lämna tillbaka jeansen som inte passade, får då reda på i kassan att jag inte får lämna tillbaka dem för det är endast 7 dagar på reavaror.. Eh, jaha, konstigt att tjejen i kassan sa 30 dagar då jag speciellt frågade ang detta när jag köpte dem. Men, men, inte mycket att göra åt, beslutet stod fast så det vara bara att ta med dem hem igen. Men den affären kan nog inte räkna mej som stamkund igen...
.
Vi åkte och handlade en sväng när Tobbe slutat och sen hem till Gränna igen..
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0