Regn, tömkörning, tokhund och veterinären...

Sitter hemma och slöar, ska åka in till Jkpg lite senare. Hinna med och handla, lämna tillbaka ett par jeans som inte passade Tobbe och lite annat.
.
Åkte ut till stallet kl. 07.45 idag, trodde först vi skulle få skippa tömkörningen pga regnet, men det höll sej regnfritt under de 35 min vi var ute. Lucky först och Elvis efter...=)
Duktiga hästar bägge två. Längtar efter att få tömköra med sele istället för tömkörnings/longergjorden.
Slängde faktiskt på henne det tunnaste regntäcket också, det skulle enligt väderleksrapporten regna hela dan från och till och inatt skulle det inte bli mer än 8 grader och regn. Hittills har jag dock inte sett till nå regn... men hade jag skippat täcket hade det säkert öst ner nu.
.
Efter träningen blev det städning av min hylla i sadelkammare. Vilket verkligen behövdes, får vi se hur länge det håller sej så.
.
TV: före TH: efter
.
Tog bussen hem 12.43, hittade Dumle i i soffan med en toarulle som han knyckt någonstans, han är väldigt svag för dem. Och såhär mycket skäms man när matte ertappar en med sånt man inte får göra...
.
.
Då försöker man med fjäsk istället, så kanske matte tycker om en igen...?
.
Imorgon kommer veterinären och kollar tänder på Lucky, ska se om han kan ge Dumle sin årliga vacc när han ändå är ute, slipper vi åka in med honom. Sen vill jag göra ett böjprov på Lucky, har blivit så jäkla nojig att nåt ska vara fel nu efter Ludde...=(
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0