Måndag 1/8-11

Var i stallet till strax efter nio. Gick bort och checkade Ludde på betet tillsammans med Emma...
Gjorde sedan iordning Lucky för ridning och gav mej iväg. Målet var att rida runt Masten (Udderyd/Björkeberg), men vände när jag var nästan framme vid krysset Lindesberg/Udderyd då Lucky höll på att bli totalt uppäten av insekter, vid ett tillfälle stod hon bara still och sparkade mot magen och bet mot bogen. Kom på strax innan jag vände hem att jag (mitt ägg) hade glömt att spraya henne nhär jag stressade för att komma iväg innan det blev för varmt. Tyckte så synd om min lilla häst och skämdes ganska bra vill jag lova.
Turen blev 1 h och 10 min lång när vi kommit hem så det räckte ju gott.
.
Väl tillbaka ville jag gottgöra lite så hon fick bli av med lite kliande så det fick bli ett bad vilket hon verkade uppskatta mycket, sprayade och släppte ut henne innan hon var riktigt torr så hon fick rulla sej = bästa flgskyddet!
.
Resten av dagen fram tills dess att Tobbe kom hem blev det till att ta det lugnt, var för varmt för att göra nå vettigt.
Vi grillade och tog sen en sväng ner i Gränna efter. Kvällen avslutade hemma i soffan framför Supernatural...=)
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0