Trötta söndag...

Kikat på Gustav, och nu Gustav 2... Kan inte missa vissa likheter mellan Gustav & Ådi och Knodden & Dumle.
Särskilt i ettan när katten i filmen upptäcker att hunden sitter i bilen och ska följa med dem hem, exakt Knoddens min när vi kom hem med Dumle första gången.
.
Från en annan scen, men samma min.
.
Blir väl till att gå och gosa ner sej i sängen snart, har en del att göra imorgon. Blir en liten biltur på förmiddan/mitt på dagen, sen kommer hovis nån gång runt/strax efter 17.00 och fixar Luckys tassar.
.
Dagen idag började med att jag sov alldeles för länge, vaknade 25 min innan bussen skulle gå, men hann ut med hunden och klä på mej innan det var dags att rusa. Först på dagens schema stod massage i Ängaskog.
Efter det var det finaste svarts tur att bli ompysslad. Gick promenad upp till Ormestorp och vände. Hade med oss Emma och 3-åringen Elvis bakom, så duktig va han lille skiten, mötte mopeder på hemvägen, inte va han rädd för dem inte...=) Luckys medicin slank ner den som den skulle idag också...=)
.
Kom hem strax innan 16, ut med hunden och sen lägga sej i soffan och fortsätta på boken jag började på i förrgår, Farliga Vidder... Läste den för många år sedan, kan jag ha varit 13-14 då? Så det är som att läsa en ny bok, kommer knappt ihåg någonting av den, kommer faktiskt inte ens ihåg om jag läste färdigt den då.
Lyckades somna till i 20 min innan Tobbe ringde och sa att han var påväg hem, vilade en stund till sen tog vi en tur ner till affären och köpte lite gottis till kvällen och sen blev det en kycklingrulle från Thörns...=P
Underbart när man kommer in och det första han som äger stället säger är "Det vanliga idag?"... Folk tittar så dömande på en, "Jaha, här äts det skräpmat varje kväll minsann!"... Hehe, det bjuder jag dem gärna på.
Så ofta äter vi inte, nån gång i veckan kanske, grejen är att jag alltid äter samma sak. Kycklingrulle med endast kyckling, pommes, tomat och massor av kebabsås!
.
Kram Fia
(Fotona jag tog idag laddar jag upp imorgon, orkar inte det nu ikväll)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0