Sitter i soffan...

Lördag morgon... sitter här i soffan och funderar på om man ska försöka pilla i sej lite frukost. Ska försöka vila så mycket som möjligt idag, vart lite krasslig inatt så jag är hemma idag och jobar 16-21 inatt istället.
.
Ska ut till Lucky halv elva och se till henne, hade ju heldag igår så hon gråter kanske inte om det blir en snabbis idag. Var underbart att ha 6 timmar i stallet igår, hade väl iofs en del jag behövde göra hemma, men när jag är ledig och Tobbe ändå jobbar vill jag tillbringa så mycket tid som möjligt i stallet. Hann både med en promenad med finaste svart, prova alla täcken (finns ett 100g blått jacson regntäcke i strl 145 till salu om nån e intresserad) och även ta en tur på Lisen...räzerponnyn! Aldrig ridit henne innan, men vilken go fjording.. Kanonponny verkligen! Kunde knappt sluta skratta i början för hennes små steg (hon är bara c-ponny). Men hon har ju westernsadel till henne så jag kände mej snart hemma på hennes breda rygg. Men oj vad fel jag har haft i att Lucky har lite ponnysteg, det har hon verkligen inte, hon har storhäst steg så det smäller om det. Det är nog det att jag jämfört med Ludde alla år och i jämförelse med honom får ju många hästar ponnysteg.
.
Tog lite foton igår (så ovanligt), men jag tycker det livar upp bloggen lite mer!
.
1. Acke är inte så bra på att posa. 2. Elvis är desto bättre. 3. Nu börjar det bli lite troll med all man. 4. Sätter man sej i hagen någonstans kommer Lucky genast och ska beta precis jämte.
(Alla bilderna är som vanligt klickbara för större format)
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0