Så var denna dagen slut...

Äntligen hemma efter dagen... Var i stallet 11.00, tog in vackraste och pysslade i 1,5 h med henne, hon är en sån där härlig häst som bara njuter av att man fixar och grejar med henne i flera timmar...<3
Blev en 30-min promenad runt Ormestorp idag också (vi har ganska dåligt med korta rundor, eller rättare sagt, vi har 1).
Gav henne mat och släppte ut henne, hon fick sista dosen Metacam idag, egentligen var sista igår, men det fanns för 200kg kvari flaskan så jag tänkte att hon lika gärna kunde få det också. Ingen puls och kalla hovar hade hon idag, lite gallig i bägge framkotor, men det försvann efter promenaden. Kylde med kylgel för säkerhetsskull.
.
Bild 1+2 finaste innan promenaden, bild 3+4 bushästen som tycker att hon har långtråkigt lyckas komma loss ur uppbindningen och ställa sej åt helt fel håll medans jag var borta 30 sek och sen banka på boxdörren för att höras så mycket som möjligt.
.
Tog bussen till jobbet 15.19, rullat in folk lite hela tiden, men ändå känts dött. Kom in en amerikansk familj bestående av 2 vuxna, 2 tvillingdöttrar och en lillebror. Snacka om apor till barn, tog lika lång tid att städa efter den familjen som det vanligtvis tar att städa hela restaurangen. När jag trodde att jag äntligen var klar öppnar jag toadörren för en sista kik, då har ap-barnen dragit ut toapapper över hela jävla toaletten. Visst att jag kan tycka att fri uppfostran kan vara bra, barnen ska lära av sina egna misstag. Men vad fan lär dom sej av att slänga toapapper över hela toaletten på en svensk restaurang... Jo, att personalen städar efter dem!
.
Älsklingen stod och väntade på mej utanför jobbet när jag slutade, han skulle egentligen åkt och inhandlat flyttkartonger efter det att han slutade 20.00, men han hade glömt kortet hemma så det får bli imorgon istället.
Blir skönt att börja packa lite redan nu, jag hatar att göra allt i sista sekund och behöva stressa. Visserligen har vi mer än en månad på oss, men ändå.
.
Imorgon är jag ledig, så himla skönt om det inte var så att dagen består av städa, städa, städa och så lite städa för omväxlings skull. Men ska ut till stallet också...=) Skönt när man inte jobbar, slipper man stressa, jag hatar att stressa när jag är hos Lucky.
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0