Nu är sommaren slut...

Nu ligger de sista fem inlägget ute på Giftiga Växter, sammanlagt är det ca 30 stycken som ni får hålla ögonen öppna för i beteshagarna. De växter som ni frågat efter, bl a ek och alsikeklöver kommer att komma ut tillsammans med övriga växter som är lite mindre giftiga. Nu har jag bara presenterat de allra farligaste sorterna.
.
Utanför smattrar regnet mot asfalten, det har det gjort nästan hela natten här i Gränna, tänker på Lucky, men termometern visade över 15 grader nu tidigt på morgonen och hon har tak att gå under och det vet jag att hon gör.
Det ska regna en hel del till ända fram till mitt på dagen nån gång. Sen ska det vara uppehåll inatt och ev komma lite imorgon mitt på dan också. Det märks att sommaren är över och vi har fått in på sensommaren och början till hösten, nätterna bli allt kallare, vi har haft temperaturer ner mot 11-12 grader på nätterna nu och det tar lite längre tid innan solen orkar sej upp och värma på morgonen likaså blir det svalare fortare på kvällarna. Jag längtar till de där fina sensommardagarna då insekterna börjat försvinna och det är behagligt varmt ute...
.
Stallet får det bli ikväll efter jobbet, bara ut och kika till finaste och mata lite. Slutar så sent så det kommer vara nästan mörkt när jag kommer till stallet Jäkla bussar att gå så illa. Slutar åtta men är inte i Gränna förrens strax före tio på kvällen.
.
Får vi se vad den här arbetsdagen bjuder på, jobbar även imorgon samma tid 12-20. Långa dagar, men eftersom jag fortfarande är sjukskriven halvtid så blir det inte så många, fast jag känner att åtta timmar i sträck är påfrestande för mitt höger ben/knä och vänster fot. Så det ska bli skönt när jag får vila på tisdag.
.
Kund Knodd i hans kungarike (sovloftet), den som vågar sej upp får onda ögat. Plus en skitglad Dumle!

.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0