Håll tummarna för oss nu...!

Vad har den här dagen bestått av då, jo dagen började med sovmorgon (underbart!), låg i sängen till strax innan nio. Satte mej sen vid tvn och käkade lite frukost tillsammans med pojken. Gick därefter ner och köpte nytt busskort, förmodligen det sista mellan Jönköping och Gränna. Nästa månad blir det ett från Östgötatrafiken istället.
Tog bussen ut till till stallet och plockade in Lucky, borstade och lät sen henne stå och vila en stund i sin box medans jag hjälpte Monica kratta ihop det höet som regnade bort nere vid "gräspadocken". Det brann bra trots att det var lite surt på sina ställen. Efter det luktade jag som ett helt scoutläger, gick upp till stallet och började linda Lucky, lagom när jag tänkte gå våran promenad börjar det ösregna, gick med Emma in en sväng istället. Efter ett tag ser vi att det klarnar upp, lagom när vi reser på oss för att gå ut börjar det ösregna igen. Jahopp, bara att gå ner och släppa ut Lucky utan promenad då klockan började bli för mycket för att jag skulle hinna innan jobbet.
Naturligtvis hade det slutat regna när vi släppte ut Lucky och Lady igen....suck, men gott för hästarna att få lite sol.
.
Jobbet var lugnt idag, jag fick skala och hacka en jäkla massa lök (måste ha retat upp nån...=P) + lika mycket sallad. Den som hade sett mej när jag var i full färd med löken måste trott att jag var nåt efterblivet mutantbarn som rymt från en testningsanläggning eller nåt med tanke på hur svullen jag var runt ögonen. Typiskt, enda dagen på hur länge som helst man bryr sej om att sminka sej så ska man fixa löken. Var bara att gå och tvätta bort innan man började, annars hade man varit tvättbjörn också.
.
Tobbe var snäll och hämtade mej efter jobbet så jag slapp vänta på bussen i regnet på Esplanaden. Vi åkte förbi Max och fuskade med lite hamburgare. Jag var vrålhungrig så det var välbehövligt...
.
Stannade till i stallet och slängde på Lucky hennes täcke då det ska regna inatt, kommer det säkert inget regn bara för det, men hellre på den säkra sidan än att behöva ta in en blöt, spänd liten häst imorgon.
.
Ser faktiskt fram emot att åka till Mantorp imorgon, längtar efter att få rida igen. Så alla ni som läser och alla som vet om att vi ska åka håll alla tummar och tår att lill-hästen är frisk imorgon, både hon och jag är ganska uttråkade av 30-mins promenaderna.
.
.
Kram Fia!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Håller dina stenhårt!!!!



Kram

2011-08-30 @ 07:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0