Fått vara lite turist idag...

Dagen började med att jag vaknade strax innan fem, trodde i halv panik att jag försovit mej och att klockan var jättemycket, blev väldigt glad när jag insåg att jag hade lite mer än en timma kvar att sova. Somnade om och vaknade när klockan ringde sex, drog mej till tjugo över och gick sen upp. Var i stallet klockan sju.
.
Hämtade in Lucky och gjorde henne iordning, det blev en skakig start på ridturen då hon fick för sej att monster bodde under varenda sten. Får se över foderstaten så att det inte förekommer någon brist på nån mineral eller liknande igen. Allt blev dock lugnt och fint när vi mött upp Sara och Mars, vi red bort till masten och där vi travat en bit på hemvägen tyckte Lucky att det var hennes tur att gå först och det gjorde hon hela vägen tills vi ledade på oss och fortsatte åt varsitt håll.
.
Tillbaka i stallet var Lady och Acke inne, Emma kom ner till stallet och när jag var klar med Lucky hämtade vi hem Elvis och Ludde från betet och släppte dem bakom stallet. De såg mycket nöjda ut över att få komma hem en sväng. Det underlättar ju väldigt för mej tills imorgon också.
.
Åkte med Sara hem och tog en dusch, promenarade hunden och slängde in en maskin tvätt innan det var dags att ta bussen ner till hamnen, var nere 11.30 och åkte färgan över till Visingsö.
Medans de med barn stannade vid Leklander ovanför hamnen passade Sara och jag på att åka remmlag och turista lite. Underbart väder hade vi hela tiden ute på öa...=)
Kameran var naturligtvis med och en hel massa bilder blev tagna, ett urval av dem ser ni i inlägget nedan.
.
Det är himla vackert därute, man skulle åka ut oftare egentligen, har bara varit där 2 ggr sedan vi flyttade till Gränna. Men nu ska jag dra med mej både mamma en dag och Tobbe en dag. Sen pratade vi om att åka över till tornerspelen den 20-21 augusti under tornerspelet. Har velat åka på det flera år nu, men det har liksom inte blivit av ännu.
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0