Dagen lider mot sitt slut...

Även denna dagen lider mot sitt slut. Dagen började med att jag vaknade 8.30, upp och fyllde i pappret till Försäkringskassan (som nu ligger på lådan)... Gjorde mej iordning och åkte till jobbet 9.48, jobbade 11-16.15 och tog sedan bussen hem 16.33, knökafull med övertrötta kontorsråttor, som vanligt försöker jag hitta den som ser minst sovbenägen ut av dem så man slipper vara livrädd att nån ska somna och trilla mot ena axel eller nåt...(isch!)
Den jag valde idag höll sej vaken hela vägen...=)
.
Gick med Dumle-bus när jag kom hem, den hunden har kunde inte bry sej mindre om att han är ensam hemma ett par timmar, öppnar dörren... Ingen hund, går in, ingen hund, hänger av mej jackan och tar av skorna, då kommer en väldigt sömnig vovve från sovrummet och blinkar mot mej.. Har han legat och sovit i sängen...=P
.
Åkte ut till stallet 18.18, tog in Lucky och gick våran 30-min promenad, hon var på bushumör, först stötte vi på två småtjejer som plockade svamp eller nåt liknande en bit inne i skogen, de blev utstirrade och drakblåsta på... Sen kommer det en cyklist i 320 km/h, där valde vi istället att hoppa rätt upp i luften och landa med hovarna så långt ifrån varandra som möjligt. Efter det blev turen ganska lugnt tills vi vänder hemåt, bakom oss kommer det en joggare, Lucky blir jätteglad och uppspelt, sätter svansen i vädret och huvudet högt ala arabstil. Hon spänner upp sej och dansar fram i trav ett par steg. När jag ber henne lugna sej och gå ordentligt så tittar hon lite surt på mej under luggen och tycker jag är skittråkig...
.
Väl hemma fick hon en sudd hö och lite kylgel på benen som för övrigt var helt rena och kalla utan puls.
Idag var sista dagen för Metacamen, nu har hon fått det i sex dagar sammanlagt.
.
Imorgon blir det jobb 16-21 (ledig fredag istället), ska hinna med en tur upp till Ödeshög och stallet på morgonen.
Undrar om morgondagen blir likadan som idag på jobbet, studenterna hade inspark eller liknande och vi vart invaderade med en massa ungdomar under fyra av de fem timmar jag jobbade, vi hade nog inte ens fem minuter som det inte var en massa folk inne. Sen kommer de ju i klungor om minst fem stycken varje gång också.
.
.
Kram Sofia!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Fina tjejer!

2011-08-27 @ 09:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0