Slutet på veckan...

Vaknade sent idag, 10.40, skulle varit på teori uppe på Logen 11.00, men det blev att vi åkte och hämtade lite strö istället. Ville inte stressa upp dit kände jag.
.
Snöat har det gjort hela dagen lång, slutade upp en stund när jag skulle rida runt halv fem. Har varit en halvdag i stallet idag, började med att mocka och göra iordning hos pållarna. Sen kom Sara med Mars (hon var med på Lasse träningen). Karins pålle Roeland fick låna Luddes box tillfälligt under 2 timmar när Sara tränade, slapp han stå i lastbilen i kylan...=) Han såg ganska nöjd ut över detta och testade att smaka på allt i boxen, inkl min halvt delade torvmixbal (balskrället hade frusit).
.
När Lasseträningen var över och Sara och Karin hade åkt hem, plockade jag in mina hästar. Då var klockan 15.30, dom stod vid grinden och gnäggade och ville faktiskt in, annars är jag ju av den uppfattningen att hästar är hästar och ska vara ute så mycket det går.
.
När Lucky tinat upp från den istapp hon var när hon kom in gjorde jag iordning henne och gick ner i ridhuset.
Hade tänkt rida igenom henne ordentligt och det slutade på ett pass på en timma, jag var väldigt nöjd när jag gick tillbaka till stallet.
.
Nu har vi kikat på Iron Man 2, kollade på ettan igår, kan rekommendera bägge filmerna. Ettan var den bästa, men så brukar det ju vara. Klockan 21.00 blir det Da Vinci Koden.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0