Lugn dag idag...=)

Har haft mysmorgon hemma framför tvn idag, planerna för idag är väl att käka lite runt 14.00, sen ta mej upp till stallet runt 15.00. Vill inte komma upp för tidigt, ska täcka av min grupp idag och vill helst inte sitta och vänta...=)
.
Ska jobba lillan i ridhuset. Ludde har fortsatt vila fram till nästa torsdag. Får vi se hur vi lägger planen efter det.
.
Funderar på att slänga ihop en kladdkaka, hade alla ingredienserna hemma till det. Kan vi mumsa på det ikväll när jag kommer från stallet..=) Jag gillar inte jättevarm kladdkaka, äter den faktiskt helst helt kall, när den har stelnat lite...=)
.
Ska byta järnet i Luckys sadel idag också, det har blivit för brett detta också, hon är i så jäkla fin kondition just nu lilla tjejen. Red ut barbacka på henne i torsdags, man sitter ju superstadigt på henne, perfekt barbacka-rygg..=)
.
Hoppade faktiskt lite med henne i onsdags, nu pratar vi ju om hoppning på min nivå, alltså gräsrotsnivå..=P Men det är så himla härligt att ha en häst som bjuder som sjutton emot. Hon tycker verkligen att det är skitkul. Ska försöka jobba med bommar och småhinder med henne åtminstone 1 gång varannan vecka, helst varje vecka. Det är ju bara superbra med omväxlande träning för henne. Tycker att hon börjat fatta det lite mer nu också, har upptäckt att hon är skitsnäll med att hoppa av, kommer vi lite stort in och jag vill klämma in ett språng till är det inga problem med att be henne vänta, många hästar hade hoppat stort istället, men det är skitlätt att be henne vänta hon klämma in ett steg till. Och vill jag att hon ska hoppa av större är det bara att be henne om det.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0