Idag har den varit en del...

Ligger nerbäddad i sängen och är oerhört sugen på kladdkakan som står i kylskåpet. Hör hur det kallar på mej...=P
.
Har varit en sväng i Jönköping på förmiddagen, handlade hästfoder, linfrö och glucosamin, ska testa om det blir nån skillnad på Lucky när hon får glucosaminet. Sen upp till mamma på Schenker, hämtade upp torvmix-balarna.
Ut till stallet och lastade av, jag mockade och fixade iordning i stallet. Mitt i alltihopa var jag ju bara tvungen att gå ner och kika på en av tränarna som höll lektioner i ridhuset....=)
.
Efter det gjorde jag klart och tog in Lucky, hon grejade runt lite i stallet när jag lindade benen på henne. Hon betedde sej som en unghingst vid betessläpp på väg ner till ridhuset. Släppte henne i ridhuset, hon pep och drog iväg längs långsidan i en serie bockningar och stutsningar. Älskade bushäst...<3 Jobbade henne aktivt 20 min och med fram och avskrittning blev det sammanlagt 40 min jobb.
.
Ludde hade vilodag och imorgon kommer Sandra på förmiddagen och då tänkte jag att vi kör träning igen. Får se vad vi känner för..=) Hon var uppe och red honom i lördags. Galopperade honom för första gången, förutom i skogen. Busen bråkade och grejade en hel del i början, men sen slappnade han av och började jobba lite. Bommarna tyckte han var kul och hade nog gärna tagit dom i lite högre tempo. Avslutade med att travhoppa 2 ggr med 3 bommar framför. Det skötte dom perfekt...=)
.
När jag var färdig i stallet idag tog jag bussen och mötte upp Sara i Skinnarp. (efter att ha glömt busskortet i väskan som jag skickade med Tobbe hem, så han fick komma och lämna det...dåligt minne eller vad!?)
När jag famlat mej upp till ladugården i mörkret åkte vi till Örks och kikade på tjejerna när dom red dressyrprogram (Sandra på Mars och Kajsa på Nicke). Ebba missade vi, fick assistera lite vid lastningen, Tellus ville minsann inte åka hem. Men gick snällt på när han fått fundera en stund.
.
Kajsa och Nicke skötte sej jättebra, dom har kommit långt om man jämför med när jag såg dom första gångerna. Mars såg fin och pigg ut på framridningen, men när han kom in i ridhuset drog han i handbromsen. Såg hur hon fick kämpa, men tycker Sandra skötte sej kanonbra ändå. Inte lätt att få ut något ur en häst som redan är ganska trött. Men han såg fruktansvärt nöjd ut över att få åka transport hem busen...=P
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0