Hagen klar och första klippningen avklarad med nya maskinen...

Trött så jag tror jag kan kollapsa vilken minut som helst... Men jag har varit duktig.
Dagen började med en välbehövlig sovmorgen till kl. 10.00. Gick till stallet 13.00, satte då genast fart med hagen, 15.45 var den helt färdig och hästarna fick gå in i den för första gången..=)
.
Efter det mockade jag och plockade va täckena på dom hästar jag hade på min lott ikväll. Tog därefter in mina älsklingar och plockade av dom blöta täckena. Eftersom dom var blöta på halsarna fick dom stå ett tag och käka innan jag började med klippningen. Passade på att packa allt hö och göra kraftfoder till dom.
.
När dom i princip var torra så började jag med Ludde, hann klippa ena sidan sen lackade han ur lite och tappade tålamodet. Ställde in honom och lät honom fundera lite.
Lucky min lilla älskling stod som en klippa och trots helklippning tog det endast lite över 1 h att klippa hela henne. Det blev kalasbra!
Sen var det Luddes tur igen, fick tipset att klippa även benen på honom och tyckte ju naturligtvis att det var en bra ide. Tyvärr gillade inte Ludde iden lika mycket som jag och började stirra runt när ungefär halva benen var klippta. Lyckades ialla fall klippa hela frambenen färdigt, men bakbenen är klippta till hasen ungefär, men dom får se ut så, inte lönt att bråka med honom när han uppenbarligen tycker att det är jätteläskigt. Kan förstå honom, det måste vibrera ganska mycket i benen när jag klipper.
.
Men klippmaskinen gjorde sitt jobb bra, blev inte tung att hantera och klippte jämnt och bra.
.
Foton kommer imorgon!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0