Dagen...

Hemma igen efter en liten tripp till McDonalds i Mjölby. Hämtat en sadel till Ludde, kanonfin var den. Originalomstoppad i början av året och sen använd ca 1-2 ggr/vecka efter det. En svart Santa Cruiz blev det till slut. En likadan som jag haft till honom innan wintecen, fast en storlek mindre. Imorgon blir det att provrida den..=)
.
Håller på att fixa lite käk nu, det blir en av favoriträtterna, spaghetti med köttfärsås...mumma! Ska åka med Sara ut till mitt gamla stall Ängaskog vid kl. 15.00. Sen tillbaka till Logen och ta in damerna + mina strax innan kl. sex.
.
Har ju bytt täckes/insläpps/vatten grupp nu. Innan tillhörde jag ju stogruppen iom att mina gick tillsammans med dom. Men efter det att mina fick egen hage och jag märke att stoflocken gick in väldigt tidigt vissa veckor (olika som tar in varje vecka) så valde jag att byta till valackgruppen. Dom har alltid in lite senare och sen behövde dom ändå några hästar till för att täcka upp deras pass med täckning m.m. Det blev mycket bättre för mej att byta, dels täckar jag nu när jag ändå har utsläppet och sen en dag till, sen har jag aldrig insläpp, vilket passar mej superbra då jag i 99% av fallen jobbar kväll. Så jag är mer än nöjd!
.
Stannade till uppe på Sharpman på vägen hem, hade tänkt inhandla ett par stigläder, men dom hade inte såna jag ville ha, tyvärr. Men två stora tuggknutar (superbilliga!) till Dumle blev det + ett par vinter-ridhandskar till mej vilket var väldigt välbehövligt!
.
Nehe, bäst att titta till grytan med pastavatten!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0