Vad hände igår...

Morrn på er!
.
Återgår idag till min vanliga rutin med att skriva på morgonen. Igår var en lugn dag, inte speciellt händelserik. Lite trevligt var ändå att jag fick med mej min kamera (filmkamera) och fick testat stativet i stallet, meningen är att det ska kunna ställas upp brevid ridbanan så jag kan filma mej själv när jag tränar utan att någon behöver stå och hålla i kameran...=o) Det är ju så jäkla nyttigt att se sej själv.
.
Tobbe började jobba 12.30 inne på SofieHof så han skjutsade ut mej till stallet innan det. Eftersom jag kom precis innan lunchfodringen bestämde jag mej för att mocka och göra foder först så att Ludde hann käka innan motionen.
När dom ätit färdigt tog jag in honom och gjorde honom iordning och begav mej sedan ut i skogen. Det passade inte alls Ludde att bara skritta och han talade om flera gånger att "här matte, här kan vi minsann både trava och galoppera"... hehe, knashästen. Men skritt förblev det när matte fick bestämma. Försökte hitta en ny väg vilket slutade med att jag knappt hittade ut ur skogen, som tur va så visste Ludde vilket håll vi kom ifrån så jag gav honom långa tyglar och lät honom lotsa oss ut till vanliga vägen igen.
Väl tillbaka fick han sin vanliga streching och massage. Han är så himla mjuk och elastisk i den musklen som han tidigare haft problem med. Och han gillar verkligen när man grejar med den nu, i början var han som en huggorm. Även bak vid höfterna njuter han nu när man masserar, är så himla skönt att se att han är fräsch och mår så bra...<3
Innan han fick gå ut till Gangster i hagen igen så fick han sin avmaskning...
.
Jag hann också med att träna lite med Dumle, han går från klarhet till klarhet, även om han i inkallningarna för dagen hade lämnat öronen hemma, detta p g a att en soptunna som fåglarna hade varit på kallade väldigt starkt på hans uppmärksamhet..=P
.
Sen var det Luckys tur, tog in och gick och sölade, hoppades på att nån mer skulle komma ut till stallet och kanske göra mej sällskap i skogen.. Men icke... Så jag gav upp och sadlade och gav mej iväg. Lagom när jag kommit kanske 100 meter från stallet möter jag en av dom andra... typiskt! Men vi fick en härlig tur, hon var något överladdad och gick på tårna, lilla hästen har för bra minne ibland och talade om att hon kom precis ihåg vart vi travade och galopperade sist vi red den rundan... Hon fick springa av sej lite och det uppskattades även om hon blev lite sur när jag gjorde förhållningarna, en av gångerna svarade hon med att pipa, studsa och försöka sticka iväg... men hon höll sej på mattan... det brukar hon göra, hon meddelar bara lite försynt vad hon kan om hon vill...=P
.
När allting vad gällde hästar var färdigt gick jag ut och grejade lite med kameran, försökte hitta bästa platsen att ställa den, hittade ett perfekt ställe, därifrån hade man sett hela ridbanan, varenda hörn. Nu återstår bara att övertala Veronica och Thomas att kapa ner busken som skymmer utsikten..=P Jag hittade ett annat ställe också, det fungerar minst lika bra, man får inte med ett litet ynka hörn, men det kan man ju överleva...=o)
.
Tobbe slutade redan 21.00 igår och var hemma tidigare än vanligt. Han hade med sej pizza från PirKro hem, då var han guld värd kan jag lova... den satt fint!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0