En lyckad dag!

Dags att redovisa dagen igår, har kommit på mej själv med att jag gärna skriver gårdagens inlägg morgonen efter. Men hjärnan är väl så trött på kvällen att det skulle väl inte bli nåt vettigt om jag skrev inläggen då.
.
Började med att jag vaknade alldeles för tidigt, gick ner och tog mej lite frukost och sen 09.15 blir jag och Dumle upphämtade av Sara, tog svängen om stallet och hämtade sadlar som skulle tillbaka. Sen åkte vi ut till Herr Fagerlund och lämnade dom, fick oss en pratstund (standard) och även idag tog jag mej en pratstund med Sobel.
.
Sen åkte vi vidare mot lantbruksskolan. Det skulle vara betessläpp för korna klockan 11.00 och alla som har sett kossor bli släppta innan vet att dom kan lägga till med rätt roliga krumbukter när dom kommer ut.
På vägen dit hittade Dumle ett nytt ställe där han tyckte att han låg jättebra...=P
.
.
Det blir inte lätt att ligga där sen när han väger 60 kg.
.
Sen väl framme var det så grymt mycket folk, trodde aldrig att det skulle bli så många.
.
Detta var väl knappt en tredjedel. Dumle moffade lite granna på alla hundar, men inte mer än att han gjorde sej lite hörd. Detta var första gången han var med när det är en så stor folksamling på samma ställe. Men han tog det hela med ro. Sen kom korna, han vände på huvudet, gläfste till en gång, sedan la han sej helt lugn ner och tyckte att han kunde ta en liten tupplur medans allt folket tittade på korna, för dom brydde han sej inte om.
.
Sen begav vi oss för att införskaffa lite lunch och sedan åkte vi till stallet. Tog en sväng i skogen på Ludde och Mars, Ludde var fruktansvärt busig och letade saker han kunde bli "rädd" för så han skulle få ta sej ett skutt... Han tyckte nog det var kul att komma ut med Mars, det var ju ett tag sedan nu....=)
Klättrade lite och tog en liten trav över några fält, synd att dom inte är längre, då hade man kunnat galoppera där också.
.
Väl tillbaka hann jag lagom mocka mina boxar, sedan var det dags att lasta 3-åringen Embla och fara ner till ridskolan och löshoppa henne. Lastningen gick utan dramatik och hon stod som ett ljus hela vägen ner till Örks. (första gången hon åkte transport)
Sara var med ner och passade lill-skiten, Tack! När hon var färdighoppad lastade vi och åkte hem, jag gick och tog i Lucky och pysslade om henne. Idag var hon inte gallig alls i sina ben och dom var kalla och fina. Så jag bestämde mej för att ta en promenad med henne. Ca 45 min var vi borta och hon trampade på och såg hur fin ut som helst, väldigt elastisk i gången. Så är hon lika fin idag ska vi ta oss en liten skritt-tur eller möjligtvis en ny promenad.
När jag kom tillbaka fick jag iden att jag kanske skulle låta henne kika in i transporten, den var fortfarande kopplad bakom bilen. Lagom när jag hade öppnat överallt så kommer Veronica och frågar om jag vill ha hjälp att lasta henne. Jag tackar inte nej och vi tar ner luckan fram också (fronturlastning), går fram emot släpet och hon klampar så snällt in. Gör om det en gång, enda är att hon har lite brått ut framåt, men det kommer... Inte en tvekan, men hon har alltid varit supersnäll att lasta i step-up transporter, det är inte själva transporten hon inte gillar, det är rampen....=) Efter det gick vi in och hon fick lite massage och sen ut i hagen...=)
.
Gjorde klart stallet och tog sedan en paus och passade på att ta ett litet pass med Dumle också, tränar mycket kontaktövningar, inkallning och även lite "stanna-vänta"... Svårt att förklara...=P Men han sköter sej över förväntan och tycker att allt är lika roligt!
.
Sen var det dags att gå ner till bussen. Väl nere vill ju Dumle alltid ligga jämte på bänken... Där satt vi och gottade oss i dom sista solstrålarna och tyckte att livet är allt bra!
.
.
När bussen närmade sej Gränna satt jag kvar ända ner till hamnen, Tobbe hade ringt och frågat om jag var hungrig en stund innan, så det blev en portion med köttbullar, färskpotatis, sås och råröda lingorn..mumma! Fick trevligt sällskap också, Sara med sambo och familj var där...=o) Så man kan lugn säga att gårdagen var mycket lyckad! Trots lite regndroppar här och där!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0