Måndag 2010-05-17

Måndagen började med att vi i lugn och ro käkade frukost och kikade på en film. Sen skjutsade Tobbe ut mej till stallet.
.
Mockade och fixade mat och vatten till Lucky, sedan tog jag in henne och gjorde henne iordning för en promenad. När vi kom till Ormestorp mötte vi en äldre herre med rullator, någon sådan hade Lucky uppenbarligen aldrig sett innan, rullatorn alltså, gubbar har vi sett förr..=P Men efter att ha spänt upp och fram halsen så mycket vi kan, blåst lite och skrapat i marken gick vi odramatiskt förbi den. Att det ska vara full teateruppvisning varje gång, söt e hon, min lilla häst...<3 Promenaden tog va 50 min. Sen tillbaka och strechade och pysslade lite extra...
.
Sen var det Luddes tur, gick ner mot betet och vad möter mej i hagen, 4 jättetrötta hästar. Gangster, Ludde och Fakit låg ner och Mars stod och vaktade allihopa. Ingen av dom orkade resa på sej när jag kom gående i hagen. Ludde fick jag klappa lite på rumpan för att han skulle resa på sej. Latmasken, han var så seg...=P Tog inte svängen om stallet innan utan gick direkt ut i skogen med honom. Samma promenad som jag tog med Lucky blev det,. Tycker den är lagom. Efter promenaden knatade vi upp till stallet och jag borstade och pysslade om honom och strechade och masserade lite. Han fick även lite käk... Ringde Tobbe och talade om att jag alldeles strax var färdig så han kunde börja dra sej utåt Ängaskog. Gick bort med Ludde till betet och sedan kom Tobbe ganska så direkt efter.
.
Vi åkte in till Jönköping och käkade på Max det första vi gjorde. Jag tänkte mej ju inte för och förmodligen var det lite mjölk i dressingen som är på min HB så lite ont i magen fick jag. Sen tog vi svängen förbi Schenker och hämtade det täckta släpet. Jäkla gasfjädern var sönder på ena sidan och den andra fungerade när det själv ville.. smidigt... Åkte och hämtade en nyinköpt bokhylla och sedan bar det av ner mot Borås... Var nere i riktigt god tid och hann umgås lite med släkten innan det var dags att klockan sex åka vidare och hämta ännu fler bokhyllor. Blev till och med en över som vi lämnade hos Ullis. Hoppas den kommer väl till användning!...=)
.
Sen kände vi oss ganska nöjda och trötta så vi begav oss hemåt. Stannade till på Rasta efter Ulricehamn och köpte lite färdkost, jag fulade med och tog en glass, men det fick jag ångra sen...=(
.
Väl hemma satte vi oss i soffan och kikade på Avatar. Älskar den filmen, jag lyckades naturligtvis somna mitt i, men jag såg brjan och slutet ialla fall..=P
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0