Mån-tis...

Dags för uppdateringen som jag lovade igår.
.
Måndag:
Åkte ut till stallet ganska sent, strax efter 15...(seg dag). Mockade och gjorde iordning foder. Sedan tog jag in Ludde och pysslade länge med honom innan vi gick ut och joggade honom lös i padocken.
.
Sen gick jag och slöade till lite och pratade och vips så hade klockan ränt iväg ganska mycket. Var en halv arme med folk som kom ut till stallet också, två yngre tjejer (mellan 13-15 kanske) och deras mammor och den enas pappa. Dom skulle titta på stallplatser till två ponnier. Under tiden dom var där hämtade jag in Lucky och gjorde henne iordning i lugn och ro. Trots att kroppen kändes mörbultad så ville jag rida en stund. Ingen galopp både för hennes och min skull konstaterade jag redan i förväg. Vi fick en fin träning faktiskt, hon gillade nya bettet, men jag får vara väldigt försiktig i hand, hon tyckte nog att det blev lite starkt när jag tog tag i henne. Det var ett sådant magic pessoa-bett som Ludde har, fast mittdelen var vänd åt andra hållet, så att det blir lite mer tungfrihet. Svårt att förklara, men det kommer nog funka kanon när jag har lärt mej det lite mer.
.
När jag var färdig hade klockan hunnit bli åtta och det var dags för hästarna att komma in. Pysslade om båda min underbara en extra stund. Sen var det dags att åka hem.
.
Tisdag:
Dagen började ganska tidigt, gick upp och fixade frulle, ut med hunden och sedan begav vi oss till Tenhult för att möta upp mamma. Förbi hennes gamla stall en sväng och sedan hem till henne och käkade...=o)
Mimmi och Dumle hade fullt upp med att avgöra vem som hade störst rätt till maten så det blev en del tjafs, men dom lyssnar båda bra när man säger till dom...
.
Åkte efter att ha suttit och vilat magen en stund åkte vi upp till mammas nya stall, gick ut och hämtade nya hästen. Ett arabsto på 14 år (om jag inte minns fel ang åldern), jättesöt liten dock-häst. Dock behövde hon ju äta på sej minst 50 kg om inte mer. Inte en muskel eller uns av överflödigt fett på den hästen...=( Men väldigt söt till sättet, jättetrevlig att hålla på mej, ifrågasatte inte något jag gjorde med henne trots att hon inte känner mej och kom direkt i hagen när jag ropade hennes namn...=o)
.
Åkte via Jkpg och MediaMarkt och även en sväng förbi Eko... Måste berömma ekos personal. Frågade efter nån folder med deras hippo foder. Det hade dom inte, men dom gick gärna och kopierade den inplastade folder dom hade hängande vid fodret... =o) Har bestämt att det kommer bli hippo framöver nu, vågar inte ge Lucky Krafft längre.
.
När jag kom till stallet mockade jag lite snabbt och sedan tog jag in Ludde, skulle träna för Karin... Eftersom det blev så tajt med tiden bestämde vi att vi skulle träna ihop istället. Ludde gick fint idag också. Öppnorna går bra, vi är inte riktigt överens ang slutorna ännu...men det kommer, jag släpper stödet i handen och blir hängande i led "ledande" tygeln hela tiden och då blir han lite förbannad på mej och säger ifrån. Galoppen gick fint den också... Behöver lära mej att rida som en dåre bara...=P
.
Lucky fick vila. Under tiden jag gjorde iordning det sista med Ludde och i boxarna inför insläpp så lastade och körde dom Mars till Örks. När jag och Andreas var klara åkte vi upp till Örks för att kika på hoppträningen. Fanns en ponny där som var otroligt lik ponnyn jag red när jag var yngre, Chiquita... Och en som var superlik Nils-Dacke från Harsbo, fast mindre.
.
Sen var det dags att åka hem, gosade om mina hästar en sista gång innan vi begav oss mot Gränna. Väl hemma fixade älsklingen tacos....<3
.
Kram Sofia!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0