Tisdag-Onsdag!

Tisdag:

Vi tog det lugnt hemma på morgonen, åkte in till Jönköping och lämnade tillbaka släpkärran till Schenker. Sedan en sväng förbi MediaMarkt för att införskaffa en ny kabel till min kamera så jag kan kika på det jag filmat i tvn. (Har tappat bort dom gamla)

.

Sen släppte Älsklingen med i stallet. Gick ganska på direkten och hämtade Ludde då klockan redan var 15.00 och jag skulle träna för Karin vid 16.00, och inan dess skulle jag byta lite järn i Luckys sadel m.m. Så skönt att han inte har sina vanliga ”betesdumheter” för sej, att han inte ska komma under dom första dagarna eller vekan efter det att man släppt ut honom. Han har kommit varenda dag jag tagit in honom nu. Så skönt!

.

Upp till stallet med honom och gjorde iordning, kom fram till att Luckys sadel ligger kanonbra på honom också (fast den ett betydligt smalare järn i alltså...=P)

.

Sadla och ut och knata en liten stund med han får känna på sadeln lite innan jag hoppar upp. Inga problem någonstans och han verkade nöjd med sadeln.

Träningen gick verkligen kanonbra, han gör stora framstem emellan och även jag. Vi börjar hitta tillbaka till där vi en gång var när vi tränade som mest. Och han var så nöjd, blev bara sur och sparkade en gång. Så den sadeln ska jag använda när jag tränar nu tills dressyrsadel är skaffad till honom, för jag kan sitta i Luckys. Det kan jag inte i hans hoppsadel även om den är väldigt skön i övrigt.

.

Gjorde ingenting med Lucky idag, orkade inte, fick lite dåligt samvete men  hon fick överleva. Min rygg orkade helt enkelt inte med en häst till efter träningen.

.

Onsdag;

Tobbe släppte mej i stallet strax efter ett innan han åkte in till jobbet i Jönköping. Mockade och gjorde iordning Luckys box. Tog seda in henne och ut på banan. Fick lite sällskap av Carro så hon kikade hur det såg ut och vi kom fram till att öm i framfötterna varken känns eller ser hon ut att vara längre. Men hon kortar ju fortfarande steget bak, men det är inte så konstigt. Annars kändes hon jättefin och hon var pigg och talade om att allt jag bad om var superkul! Så härligt att se henne så pass mycket piggare efter bara en behandling.

.

Ludde fick den vanliga promenaden förbi Ormestorp och tillbaka. Han var supertrött och släpade sej fram hela promenaden... hehe, trött efter träningen och trött av åskvärme och en massa gräs i magen.

.

Kram Sofia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0