Sovmorgon idag...

Har varit lite lat idag och sovit länge. Vaknade första gången strax innan åtta, funderade på att inte gå och lägga mej igen, men sängen kändes väldigt lockande så det fick bli till att sova ett par timmar till.

.Men nu är jag uppe och ska alldeles strax försöka få i mej lite frukost.

.

Var ute sent i stallet igår, Tobbe hämtade mej runt 22.00. Det var hyfsat väder när jag satte mej på bussen dit klockan 17.25, hörde lite avlägset mullrande när jag gick till stallet... Lagom när jag kommer fram började det ösregna. Strax innan åtta gick jag bort och hämtade Ludde i hopp om att det skulle sluta och lagom hade jag kommit upp och börjat skritta så klarnade det upp.

Fick till en riktigt bra träning där vi faktiskt satte några riktigt fina fattningar i galoppen. Och med en bra fattning kommer ju en mycket bättre galopp. Men det är skönt att han börjar släppa så pass att han tar galoppskänkeln ordentligt och accepterar den och inte kryllar ihop sej och blir förbannad. Han är ju lite lättstött när han inte riktigt orkar min herre...=P

Så jag var mer än nöjd med träningen!

.

Idag ska Ludde få komma ut i skogen och baea ha det gott, Lucky likaså. Hann ju inte med henne igår på grund av allt regn. Så  vi får ta promenaden idag istället.

.

Nehe, frukost kanske!

.

Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0