Söndag...

Nu har jag äntligen lagt in inläggen med foton som jag lovat! Tog sin lilla tid, men jag och blogg.se har inte varit sams den sista tiden och vi har haft lite strul med det nya modemet. Köpte telenor, det var bara skit.. ialla fall här i Gränna. Nu har vi ett från 3 istället. Fungerar över förväntan. Är det något jag hatar så är det när internet inte fungerar som det ska.
.
Vad hände igår då?
Åkte ju ut till stallet ganska sent, strax efter tre. Mockade och satte mej sedan med boken ca 1 h. Kan starkt rekomendera den, Regnbågsormens land. Har läst den innan och den är verkligen kanonbra! Jag mådde inte dåligt när jag satt där i solen på en av stenarna i hagen, ser fram emot fler sådana sommardagar.
.
När jag kände att värmen började ge med sej lite gick jag och hämtade Ludde, gjorde honom iordning och gav mej av på en runda i skogen. Utforskade en ny väg som jag aldrig ridit på innan, så det blev både skritt, trav och galopp. Både jag och Ludde var ganska nöjda när vi kom tillbaka till stallet efter turen som tog ca 1 h.
.
Sen var det Luckys tur, hade tänkt gå en promenad eller skrittat en runda i skogen, men det blev en sväng i padocken istället. Kände att hon hade en jäkla massa energi som hon behövde bli av med...
.
Idag ska jag åka ut lite senare också, tänka hinna äta lite lunch innan, men än är jag inte hungrig. Blir väl vid samma tid som igår ungefär kan jag tänka.
.
Veckan som kommer ser ut som följande:
Måndag - lugn dag, Tobbe ledig så då blir det kortast möjligast tid i stallet. Tänkte dock dra med mej honom ut och träna lite hund..=P Får se vad han tycker om det.
Tisdag - Lugn morgon, Tobbe ledig så jag vill vara hemma med honom. Karinträning kl. 15.30, ska även hinna med ett ordentligt pass på Lucky.
Onsdag - Skogsturer för båda.
Torsdag - Ridhuset med Ludde. Hade gärna åkt med Lucky på samma dag när jag ändå lånar släpet, men vi får se vad vi hinner och min pojk orkar med...=P
Fredag - Naprapaten kl. 11.00, motionera hästar.
Lördag - Inga direkta planer, mer än att träna hund och motionera hästar.
Söndag - Kan bli en heldag på Örks, beror på hur Ludde känns på tisdagen och torsdagen...;)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0