Snabb-inlägg!

Nu har jag slarvat igen. Missade minsann att ge er en uppdatering igår morse.
Men var så himla trött att hjärnan kändes som överkokt gröt på morgonen.
Här kommer en snabb resumé!
.
Torsdag:
Jobbade Lucky i alla gångareter i padocken, eftersom hon for runt som en dåre i skogen på onsdagen så tyckte jag att det var bäst att bröta av henne lite på inhängnat område. Hon kändes spänd för dagen och ville inte riktigt ta ut steget. Som att energin satt sej på fel ställe och inte kunde tillåta henne att slappna av. Jobbade bara en kort stund och sen fick hon gå in och få massage och streching. Är nu helt säker på att något inte stämmer i hennes överlinje, som att nåt sitter fast i länden eller ev nacken. Samantha får komma ut och kika över henne inom det närmsta.
.
Ludde red jag ut en sväng om ca 45 min i skritt tillsammans med Andreas och Fakir. Sen jobbade jag honom i lite trav och galopp på ridbanan. Han känns oförskämt fräsch och väldigt nöjd med att jobba...=)
.
Fredag:
Jobbade båda två i padocken, lösa, Ludde väldigt nöjd med att bara knata runt lite och det syns väldigt stor skillnad i hans rörelsemönster från innan behandlingen.
Lucky var något spänd och kortade bak, men efter ett tag slappnade hon av och var sitt vanliga jag igen, var pigg och ville mycket. Ville knappt sluta galoppera när jag bad henne...<3 Är nu ännu mer säker på att det är en spänning och inte någon dold hälta någonstans. Ska kolla över sadel en gång extra för säkerhetsskull... Gick igenom ben både före och efter, kall och helt ren överallt. Klämde på senor och senfästen, ingen reaktion någonstans.
.
Idag:
Om bara en liten stund kommer Sara och hämtar mej, sen ska vi till Herr Fagerlund och betala sadel. Vi lyckades hitta en som både Sara och Mars trivs i, den är något vid, men det är ju kanon då han med största säkerhet kommer att bredda ännu lite till sej om dom fortsätter i samma takt med träningen som dom gör nu...=o)
.
Mina hästar får vila, planerade in det då jag vet att det ska vara pissväder hela dagen med regn och blåst. Däremot ska vi flytta lite hästar idag. Mamma kommer och hämtar upp mej i Tenhult och sen åker vi och hämtar nya hästen och sen Nora.... Bilder kommer ikväll!
.
Nehe, nu måste jag sätta fart!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0