Redogörelse för Söndag!

Är seg i skallen idag så vi får se hur mycket av gårdagen som kommer med i detta inlägg.
Dagen började i lugn takt, sov länge och sen kröp jag ner i soffan och fortsatte på min bok. En bok av Jane Green, samma bok som jag läser varje vår/sommar.  Kan starkt rekomendera den!
.

.
Klockan 14.00 var det dags att åka till stallet... Eftersom jag fick en liten "blomkris" på halsen en stund innan jag skulle gå vart jag naturligtvis försenad också... Men iväg kom vi och sen tog vi en tur med Ludde och Mars direkt. Red över sommarstugan, blev lite trav och galopp också, hittade ett fint fält där vi kunde galoppera på lite mer. Det verkade båda grabbarna gilla...=o) Det var absolut ingen stel galopp där inte, mjukt och med långa steg... Ludde var mer än nöjd när vi skrittade hemåt...<3
.
Medans Sara jobbade Mars lite extra i padocken så tog jag in och strechade Ludde och gav honom massage. Sen hjälptes vi åt med Mars när han kom in. Kul att det redan är sån himla stor skillnad på honom..=o)
.
Sen mockade jag och gjorde iordning, tog in Lucky och gjorde henne iordning. Hon såg fin ut i benen, men vi pratade om att vi skulle byta hage på henne och dom andra två stona när valackerna flyttar ut till betet för att minimera risken att hon får i sej gräs. Det växer ju minimalt i den hage där dom går nu, men det räcker för att det ska bli lite små mjuka fodergallor, syns knappt, men dom känns.
Red samma runda på henne som vi tog med pojkarna, hon var jättepigg och uppskattade verkligen att få trava och galoppera en liten bit. "Äntligen!" var det som att hon tänkte...=o) Stod en traktor med motor igång och en kille som gick och flyttade stora stenar jämte vägen, hon var lite spänd men gick förbi utan att tveka när jag bad henne. Inte ens när traktorn började köra igen reagerade hon nåt nämnvärt. När vi kom till första huset var det lite folk utanför huset, bl a ett litet barn som satt på en gunga, det var läskigt, nåt illrött som svävade över marken. Men till slut gick hon förbi utan att krångla. Hon gör ju aldrig nåt dumt när hon blir osäker, hon står ju bara och glor, kanske backar nåt steg...
.
Missade naturligtvis bussen hem och fick sitta i stallet och vänta tills Tobbe kom va 20.30. Hjälpte till med insläppet och sen satte jag mej med min bok en stund tills han kom. Hem och käkade lite, vi hyrde två filmet. Avatar och Old Dogs.
Avatar har vi tittat på två gånger, en gång igår och en idag på morgonen, helt otrolig film. Jag förstår verkligen vad all uppståndelse runt den filmen handlar om nu. Old Dogs var fruktansvärt rolig, började lite segt, men det tog den igen med råge längre in i filmen. Skrattade så tårarna rann på mej. Kunde knappt andas. Vansinnigt kul film!
Så dom kan jag rekommendera båda två!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0